Det blir söndagsöppet på återvinningscentralerna i Skurup, Sjöbo, Tomelilla och Simrishamn från och med den första april. Foto: Andreas Offesson

Söndagsöppet på fler återvinningscentraler

I vår blir det söndagsöppet på Sysavs återvinningscentralerna i Skurup, Sjöbo, Tomelilla och Simrishamn.

Återvinningscentralerna i Skurup, Sjöbo, Tomelilla och Simrishamn kommer från och med den första april 2020 att ha öppet även på söndagar mellan klockan 9-15.

-Grunden till förändringen är att det har funnits kundönskemål om att vi ska ha öppet även på söndagar. Det är på helgerna vi har flest kunder och då ska vi också ha bäst service, säger Lars Carrick, chef för Återvinningsanläggningar på Sysav.

Samtidigt kommer återvinningscentralen i Måsalycke, St Olof, som nu har öppet fyra timmar på lördagar, att ha helgstängt.