Välkommen till våra återvinningscentraler som vanligt - om du är frisk

Välkommen till våra återvinningscentraler som vanligt - om du är frisk

Sysavs återvinningscentraler och avfallsanläggningar fortsätter hålla öppet som vanligt. Men, kom ihåg att stanna hemma om du är sjuk och håll alltid avståndet inne på återvinningscentralen.

Solen lyser och många passar på att arbeta i trädgården och rensa därhemma, för att sedan besöka Sysavs återvinningscentraler för att lämna in till återvinning eller köpa plantjord. Tack till alla som bidrar till en hållbar värld! Nu är det dessutom viktigare än någonsin att vi visar varandra hänsyn och minskar risken för spridning av coronavirus.

Besök oss bara om du är frisk och håll avstånd

Då vi vill minska risken för spridning av coronavirus, vill vi påminna om att följa Folkhälsomyndighetens råd - besök oss enbart om du är helt frisk.

Du är som vanligt välkommen att ta hjälp av vår personal och ställa frågor, men av hänsyn till våra medarbetares och andra människors hälsa kommer vi att hålla fysiskt avstånd till dem vi pratar med och hoppas på att du vill bidra med detsamma.

Sedan tidigare har vi även begränsat antalet besökare som får vistats samtidigt på återvinningscentralen. Detta kan medföra ökade köer, något vi hoppas på förståelse för.

Stort tack på förhand!

Agneta Fredenberg