Ny VD för LAGENA Distribution AB

Lars Reinholdsson har utsetts till VD för LAGENA Distribution AB, som är en av de största distributörerna av alkoholdrycker i Norden. Lars Reinholdsson, som är 44 år, kommer närmast från Green Cargo där han varit ansvarig för bildivisionen och projektet "Green Cargo Intermodal". Han är styrelseordförande för Hallsbergsterminalen och Hallsbergs kombiterminal. - Det ska bli spännande att bli chef för en helt ny verksamhet med många nya, spännande och kompetenta människor. Mina erfarenheter från transportsektorn kommer jag säkert att ha stor nytta av, men ser även att mina kunskaper från att driva förändringsarbete i större organisationer kommer att vara en användbar erfarenhet. Det känns också stimulerande att delta i utvecklingen av distribution och logistik i LAGENA och ta ytterligare ett antal steg framåt. På Green Cargo drev jag frågan kring att installera alkolås i alla företagets lastbilar. För detta utsågs Green Cargo till IQ-projekt nummer 3, säger Lars Reinholdsson. LAGENA Distribution AB är ett dotterbolag till Systembolaget och distribuerar alkoholdrycker till alla systembutiker i hela Sverige. LAGENA har en omsättning, som uppgår till 270 miljoner kronor per år. Huvudkontoret ligger i Jordbro och där ligger också lagret. LAGENAS kunder är importörer av alkoholdrycker från hela världen. Lars Reinholdsson tillträder efter sommaren. Nuvarande VD, Hans-Åke Pehrsson, avgår med pension den 31 maj. - LAGENA har utvecklats mycket positivt under Hans-Åke Pehrssons ledning. Med Lars Reinholdsson som VD finns alla förutsättningar för fortsatta framgångar, säger LAGENAS styrelseordförande Anitra Steen. Ytterligare information: LAGENAS styrelseordförande Anitra Steen genom Björn Rydberg tfn 070-528 41 05