Hantverkare utan snopp kommer i tid och bloggar om sitt jobb

Emelie Lindeberg är en av få kvinnliga snickare i ett mycket mansdominerat yrke. Som komplement till sitt arbete driver hon ”Snikkbloggen” där man kan läsa enkla snickartips, få tips om nya trender och framför allt en inblick i en snickares vardag genom att ta del pågående och genomförda uppdrag. Nu utökas Snikksiten med enkla instruktionsvideos som både är roliga och informativa.

Daglig blogg och instruktionsvideos
Emelie Lindeberg, just nu aktuell som en av snickarna i TV3’s ”Byggfällan”, driver ”Snikkbloggen” som hon dagligen uppdaterar från sin mobil. På bloggen får läsarna följa hennes projekt från start till slut och på så sätt få inspiration och kunskap till sina egna projekt. Som en utökad tjänst till sina läsare kommer Emelie regelbundet lägga upp instruktionsvideos där hon bland annat visar hur man sågar i emalj, hur man monterar Enamello Kitchen Front och vilka verktyg en hemmafixare absolut bör ha i sin verktygslåda.

-  Det var helt underbart att kunna se och följa vad Emelie och Snikk gjorde hemma hos oss från min jobbdator. Det kändes tryggt och trovärdigt att hon visar upp vad hon gör. Tidigare när vi anlitat hantverkare har vi alltid undrat om de verkligen varit hemma och arbetat eller inte, säger Jessica Hugoson, tidigare kund till Snikk.

Vad skiljer Snikk från andra snickare?
Emelie Lindebergs mål är att genomgående erbjuda sina kunder personlig och hög service. Därför har hon alltid en öppen och noggrann dialog med kunderna innan och under projektens gång så att inga missförstånd eller tveksamheter uppstår. I god service ingår exempelvis att alltid lämna arbetsplatsen städad och ren. Snikks kunder ska, så långt det är möjligt, kunna bo kvar och trivas i sina hem trots att byggnadsarbete pågår. Dessutom är Emelie Lindeberg noga med att passa tider och att hålla vad hon lovar.

- Genom planering, noggrant genomförande och punktlighet vill jag bygga upp starka och tydliga relationer med mina kunder. Jag vill sudda ut stämpeln som finns om gamla och mossiga hantverkare som konsekvent sviker sina kunders förtroenden genom att exempelvis inte dyka upp i tid eller inte gå in helhjärtat i projekten, säger Emelie Lindeberg, Snikk AB.

Läs Snikkbloggen och information om Snikk på: www.snikk.se

För mer information och intervjuer  vänligen kontakta:
Josefin Hammargren, Tactiq PR
Tel:  0735-413 181