Julshoppa i lugn och ro medan barnen leker i Skrapans barnhörna

I jul värnar Skrapan om barnfamiljerna och erbjuder aktiviteter för både stora och små. Skrapan julsmyckas på temat "Alice i underlandet" och bjuder på barnpassning, glögg, tävlingar och en äkta jultomte.

Gratis barnpassning
I år kan du julshoppa medan dina barn har kul i Skrapans barnhörna. Där kan de leka, se på film eller julpyssla i trygga händer av barnvakter från Nanny Stockholm. Barnhörnan är öppen varje helg hela december för barn mellan 3 och 10 år. Dessutom är den helt kostnadsfri för kunder som handlar för minst än 150 kr samma dag.

- Barn älskar julen och vi älskar barn! Därför tycker vi det var jättekul när Skrapan frågade om vi ville ta ansvar för deras barnpassning i jul, säger Malin Snäcke, VD på Nanny Stockholm. Jag är säker på att vi kan hjälpa en hel del julstressade föräldrar.

Skrapans julklappsmarknad
Ta en sväng förbi Skrapans julklappsmarknad med julklappar för både stora och små. Marknaden gästas av externa aktörer som säljer produkter för alla åldrar och smaker.
Öppet varje dag från 28 november fram till jul.

Träffa tomten
Under varje adventshelg gästas Skrapan av självaste jultomten. Han läser julsagor för alla barn, tar emot julklappsönskningar och ställer gärna upp på bild. Passa även på att smaka glögg och pepparkakor.

- Julen är en högtid för barnen och därför vill vi lägga lite extra fokus på dem och deras föräldrar i år, säger Dan Ljungvall, centrumledare på Skrapan.

Utökade öppettider
Skrapan utökar sina öppettider i jul för att den som är ute i sista minuten ska hinna köpa de sista julklapparna.
19-20 december, öppet till kl. 20.00
21-23 december öppet till kl. 21.00
Julafton öppet mellan kl. 10.00-14.00

Läs hela decemberprogrammet för Skrapan i bifogad pdf.

Centrumledare, Skrapan

Fastighetschef, Vasakronan
Tel: 08-566 20645

• julfirande
  • barnpassning
  • nanny stockholm
  • jul
  • shopping

Gallerian Skrapan hittar du på Götgatan 76-78 i Stockholm. Öppettider: Måndag-fredag 10-20. Lördag 10-18. Söndag 11-18. För mer information om Skrapan se www.skrapan.se. Skrapan ägs av Vasakronan som är Sveriges största fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd värderat till ca 73 miljarder. Vasakronan erbjuder kontor, butiker och bostäder i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö och Lund. Vasakronan arbetar långsiktigt med största möjliga hänsyn till både människor och miljö. Mer information om Vasakronan finns på www.vasakronan.se.