Laserdometurnering flyttar in i Skrapan 13 april

Den 10-18 april kan Skrapanbesökarna inspireras av en New Media-utställning, uppvisningar i elektronisk dans, DJ’s, videoprojektioner, laserdometurnering och TV-spelande. En actionfylld vecka fullspäckad med teknik, elektronik och starka multimediaupplevelser.

Skrapans teknik- och elektronikvecka är fullspäckad med aktiviteter för alla åldrar. Skrapanbesökarna kan delta i en exklusiv kvällsturnering i laserdome, spela TV-spel framför en jättelik projektorduk och lyssna på skön musik av en stor samling DJ’s. Dessutom kan besökarna se en nyskapande konstutställning med New Media-konstverk av sju utvalda unga konstnärer.

- Under temaveckan bjuder vi in våra besökare till att både testa och uppleva teknik och elektronik ur många olika perspektiv. Mest actionfyllt under Skrapans tekniktema är Sveriges första inomhusturnering för laserdome i en galleria. Lugnast, men fortfarande spännande, är New Media-konstutställningen, säger Dan Ljungvall, Centrumledare för Skrapan. Skrapan är en galleria med ett varierat utbud av butiker med koppling till teknik och elektronik på olika sätt och det har vi haft stor nytta av när vi utformat vår temavecka, fortsätter Dan Ljungvall.

Premiär för kvällsturnering för laserdome i Skrapan 13 april
Tisdag den 13 april förvandlas Skrapan till en digital stridszon efter stängning. Mellan kl.20-01 är Skrapan en arena för Sveriges första laserdometurnering i en galleria. Upp till 14 lag får plats i den spännande turneringen där första pris är presentkort till det vinnande laget värt 4 000 kr.

Ett kändislag bestående av Bingo Rimér, Josefin Crafoord, Magdalena Graaf, Miss Inga, Dominika Peczynski och Mackan från "Erik & Mackan" kan utmanas av allmänheten i tävlingen.

- Skrapan sticker verkligen ut genom att anordna Sveriges första inomhusturnering för Laserdome i en galleria, säger Joakim Andersson på Stockholm Laserdome. Det kommer att bli en actionfylld kväll för både deltagare och åskådare.

Turneringen är öppen för alla över 15 år. För att vara med ska man anmäla sig i förväg på Skrapans Facebook och på hemsidan eller direkt i Skrapan den 10-12 april. Begränsat antal platser och först till kvarn gäller. Anmälningsavgift 50 kr per person betalas på plats vid turneringsstart.

Nyskapande konstutställning ”Skrapan New Media” 16-18 april
I samband med temat anordnas en spännande konstutställning på temat ”New Media” i Skrapan. New Media är konst som omfattar projekt och konstverk inom elektronisk konst, media, musik och visualisering. Utställningen består av 8 utvalda verk utplacerade runt om i Skrapan.

- Det är på tiden att New Mediakonst får en plattform att synas på i Sverige. Skrapan New Mediautställning visar ett smakprov av några av Sveriges nya talanger inom genren, säger Jacob Mikkelsen Fuglsang, svensk-dansk New Mediakonstnär och initiativtagare till ”The Triangle Project” som regelbundet ställer ut i Danmark och USA.

I samband med utställningen delas Sveriges första stipendium för New Mediakonst på 5.000 kr ut till en av de utställda konstnärerna. Vinnaren utses av Skrapan i samråd med en jury.

Uppvisningar av Sveriges främsta dansskolor varje helg
Missa inte chansen att se två av Sveriges främsta dansskolor tolka temat teknik & elektronik med dans. Uppvisningar 10/4 och 17/4 varje halvtimme mellan kl.12-15 med Lasse Kühler. Uppvisningar med Danscenter 18/4 varje heltimme mellan kl.12-16 på Götgatan.

Läs hela programmet i bifogad pdf.

Fastighetschef Vasakronan
Tel: 08-566 20 645

• teknik & elektronik
  • new media
  • laserdome
  • galleria

Gallerian Skrapan hittar du på Götgatan 76-78 i Stockholm. Öppettider: Måndag-fredag 10-20. Lördag 10-18. Söndag 11-18. För mer information om Skrapan se www.skrapan.se. Skrapan ägs av Vasakronan som är Sveriges största fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd värderat till ca 73 miljarder. Vasakronan erbjuder kontor, butiker och bostäder i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö och Lund. Vasakronan arbetar långsiktigt med största möjliga hänsyn till både människor och miljö. Mer information om Vasakronan finns på www.vasakronan.se.