Lyft tomten på Skrapan och vinn julmiddagen

Kom till Skrapan den 19 december och gissa tomtens vikt. Om du gissar rätt kan du vinna en julmiddag för 15 personer tillagad av Viktor Westerlind, årets kock 2009. Det perfekta priset för en skön och bekymmerslös jul.

Vem har inte drömt om att få julmaten lagad och levererad på julafton? Har du tröttnat på att år ut och år in stå vid spisen medan alla andra tittar på Kalle Anka vid treslaget? Ställ upp i Skrapans tävling "Gissa tomtens vikt".

Reglerna är enkla, på plats i Skrapan den 19:e december finns en tomte. Som tävlande får man ta till alla knep man kan tänka sig för att lista ut tomtens vikt - den som kommer närmast vinner. Den åtråvärda vinsten är en hembudad julmiddag för 15 personer tillagad av Viktor Westerlind, årets kock 2009. Du behöver alltså varken handla eller laga maten själv.

- Jag ser fram emot att laga mat till vinnaren i "Gissa tomtens vikt" på Skrapan, säger Viktor Westerlind, årets kock 2009. Jag är van att laga mat för många men vet av erfarenhet att det är vanligt att våndas över att laga julmiddag för hela släkten så detta är verkligen ett kanonpris, fortsätter Viktor.

Tomten är i Skrapan mellan kl 10.00-18.00 lördag den 19 december. Samma dag kl 14.00 berättar Viktor Westerlind om hur du snabbt och lätt fixar den godaste julmiddagen.

Vinnaren i "Gissa tomtens vikt" utses med en officiell invägning av tomten i ljusgården vid Götgatan Stories i Skrapan kl 16.00 den 20 december. Om två eller fler tävlande gissar rätt (eller lika nära) sker en lottdragning dem emellan.

Om Viktor Westerlind
Den 5 februari i år vann Viktor Westerlind SM i professionell matlagning och är därmed årets kock 2009. Viktor Westerlind är kock på restaurang Fredsgatan 12.

Läs hela decemberprogrammet för Skrapan Jul i bifogad pdf

För mer information:
Centrumledare, Skrapan

Fastighetschef, Vasakronan
Tel: 08-566 20645

• tävling
  • viktor westerlind
  • jul

Gallerian Skrapan hittar du på Götgatan 76-78 i Stockholm. Öppettider: Måndag-fredag 10-20. Lördag 10-18. Söndag 11-18. För mer information om Skrapan sewww.skrapan.se. Skrapan ägs av Vasakronan som är Sveriges största fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd värderat till ca 73 miljarder. Vasakronan erbjuder kontor, butiker och bostäder i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö och Lund. Vasakronan arbetar långsiktigt med största möjliga hänsyn till både människor och miljö. Mer information om Vasakronan finns påwww.vasakronan.se.