Skrapan hyllar det individuella modet

Den 24-27 september kan Skrapanbesökarna inspireras av modevisning, modern mat, roliga tävlingar och föreläsningar av välkända modeprofiler. Allt skräddarsytt för att hylla den individuella stilen.

Skrapans modehelg är fullspäckad med aktiviteter för alla målgrupper. Skrapan-besökarna kan delta i en modern syjunta med Bea Szenfeld och höra/träffa designern Ida Sjöstedt, modebloggaren Emma Elwin och Sara Winter från Moderådet eller passa på att få gratis stylingtips av personal shoppers. Dessutom kan besökarna se en otraditionell modevisning där Skrapans olika butiker, restauranger, caféer och gym medverkar på sitt eget unika sätt.

- Skrapan är en galleria med ett varierat utbud av butiker, restauranger, caféer och gym. När vi nu hyllar det individuella modet bjuder vi in våra besökare att utforska sin egen stil och sina intressen. Vi vill bidra med inspiration till den unika stilen, säger Dan Ljungvall, Centrumledare för Skrapan.

Exklusivt designade skor och stiltävlingar
I samband med modehelgen anordnas flera spännande tävlingar. Bland annat kommer fem slumpvis utvalda besökare under pompa och ståt varje dag vinna ett presentkort värt 500 kr att shoppa för i Skrapan. Genom att fota sin egen stil i Skrapans fotohörna finns också chans att vinna shopping i Skrapan.

Dessutom har skodesignern Johanna Lundquist smyckat skor från Sneaky Steve som gömts i närheten av Skrapan. Upphittaren kan byta skon mot ett eget par i Skrapans Pimphörna där stylisten Hans Kolbjörnsrud, skodesignern Johanna Lundquist och designern/bloggaren Anna Ileby finns på plats under hela helgen för att smycka dina skor, tröjor eller accessoarer.

Alla besökare bjuds på orange glass i samarbete med Lejonet & Björnen. Även caféerna och restaurangerna i Skrapan har särskilda erbjudanden under modehelgen.

Fastighetschef Vasakronan

Läs hela programmet i bifogad pdf.

Gallerian Skrapan hittar du på Götgatan 76-78 i Stockholm. Öppettider: Måndag-fredag 10-20. Lördag 10-18. Söndag 11-18. För mer information om Skrapan se www.skrapan.se. Skrapan ägs av Vasakronan som är Sveriges största fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd värderat till ca 73 miljarder. Vasakronan erbjuder kontor, butiker och bostäder i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö och Lund. Vasakronan arbetar långsiktigt med största möjliga hänsyn till både människor och miljö. Mer information om Vasakronan finns på www.vasakronan.se.

• sneaky steve
  • bea szenfeld