Nestor på spelar på Atlas Rock

Nestor spelar på Atlas Rock 2022! ”Vi är supertaggade på att få ställa oss på festivalscenen i Gävle i sommar!” hälsar bandet. Festivalen Atlas Rock äger rum i Gävle 4 juni 2022.

Nestor består av fem barndomsvänner som för dryga tre decennier sedan bildade band i hemstaden Falköping. Nu har ungdomens rockstjärnedrömmar återupplivats och än en gång förvaltas hederliga 80-talsinfluenser i deras nostalgiska rock, med glimten i ögat, mycket hjärta och stor passion.

Med tre tidigare släppta singlar som med tillhörande musikvideos streamats sammanlagt över en miljon gånger så var förväntan enorm inför albumsläppet Kids In A Ghost Town som släpptes 22 oktober till tonerna av en unisont hyllande kritikerkår.

Singlarna On The Run, 1989 och senaste släppet Tomorrow (där ingen mindre än 80-talspopikonen Samantha Fox medverkar) får sällskap på albumet av ytterligare sju spår, med den ena dunderrefrängen starkare än den andra.

Det finns definitivt inga utfyllnadsspår på denna blivande AOR-klassiker - på tre av låtarna har bandet dessutom samarbetat med erkände låtskrivaren Andreas Carlsson (Bon Jovi, Europe, Paul Stanley mfl).

Atlas Rock äger rum vid Gasklockorna i Gävle 4 juni 2022. Förutom Nestor kommer Alice Cooper, Black Label Society, Powerwolf, Ugly Kid Joe mfl att stå på scen.

• gävle
  • hammerfall
  • festival
  • gasklockorna
  • hårdrock
  • alice cooper
  • nestor

TADC är en av Sveriges största arrangörer av rockkonserter och producerar årligen runt 200 evenemang. Bland de artister som bolaget arbetat med kan nämnas Toto, Dream Theater, Status Quo, 50 Cent, Behemoth, Helloween och många andra. Dessutom arrangeras festivaler såsom Gefle Metal Festival och Atlas Rock i Gävle samt sommarserien Rock På Skansen i Stockholm. TADC Sweden ABs ledning består av Edward Janson och Chris Rotenius. TADC Sweden AB bildades 2015 när de båda konsertarrangörerna Triffid Productions och Danger Music & Media slog ihop sina verksamheter, då under namnet Triffid And Danger Concerts. Bolaget bedriver också verksamhet i Norge under namnet TADC Norway AS och i Danmark under namnet TADC Denmark ApS.

Edward Janson

Andrea Navarro Estrella