Tallink Grupps finskflaggade fartyg Baltic Princess och Silja Serenade påverkas av sympatistrejken.

Nyhet -

Eftersom parterna i Finland inte har lyckats nå en överenskommelse, startade den planerade sympatistrejken klockan 06.00 i dag, den 25 november.
Tallink Grupps finskflaggade fartyg Baltic Princess (som trafikerar rutten Åbo-Stockholm) och Silja Serenade (som trafikerar rutten Helsingfors-Stockholm) påverkas av sympatistrejken.

Baltic Princess avresa från Åbo den 25 november 2019 har avbrutits och kunder som berörs har kontaktats.
Vi följer situationen och kommer att fatta beslut om att avbryta kvällens avgångar från Baltic Princess och Silja Serenade varje dag på morgonen.
Vi kommer därefter att kontakta de kunder som påverkas direkt av avbokningarna och erbjuda dem alternativ.
Alla andra Tallink Grupp fartyg fortsätter att avgå som normalt och enligt schema.

Presskontakt Kommunikationschef Tallink Silja Extern kommunikation, press och samhällskontakter. 0709901999

Välkommen till Tallink Silja, Östersjöns ledande leverantör av passagerar- och frakttransporter!

Tallink Silja AB
Hamnpirsvägen 10