Avgångar med Baltic Queen inställda 23 och 24 november

Avgångar med Baltic Queen inställda 23 och 24 november

Tallink Silja ställer in kommande avgångar med fartyget Baltic Queen som trafikerar linjen Tallinn-Stockholm, ikväll den 23 november från Stockholm och imorgon kväll 24 november från Tallinn. Detta för att utföra nödvändiga reparationer till följd av nattens hårda väderförhållanden.

De utmanande väderförhållanden som rådde natten till den 23 november under resan från Tallinn till Stockholm har gjort att mindre reparationer behöver utföras på fartyget. Efter rutinkontroll som alltid utförs efter resor i hårt väder har företaget beslutat att utföra dessa i Stockholm innan trafiken återupptas.

Passagerare som berörs av avbokningen kontaktas för närvarande av Tallink Siljas kundtjänst, och bokas om till bolagets andra fartyg där det är möjligt, eller erbjuds alternativa lösningar vid behov. Företaget ber om ursäkt för de olägenheter som detta kan medföra.

Enligt nuvarande planer är Baltic Queen tillbaka i normal trafik från Stockholm lördag 25 november.

Tallink Grupp är en av de ledande leverantörerna av passagerar- och frakttransporttjänster i den norra Östersjöregionen. Bolagets flotta består av 15 fartyg och företaget trafikerar olika rutter under varumärkena Tallink och Silja Line. Tallink Grupps aktier är noterade på Nasdaq Tallinn och Nasdaq Helsinfors.