Robin Bengtsson och Niclas Norlindh tävlar i "Den som skrattar förlorar".

Silja Line presenterar ”Den som skrattar förlorar”

Newsners humorsida Ett gott skratt har gjort dundersuccé med videoformatet ”Den som skrattar förlorar” på Facebook de senaste månaderna. Nu går Silja Line in och presenterar fem specialavsnitt där kända svenska artister medverkar.

I dag släpps det första specialavsnittet av ”Den som skrattar förlorar” – succékonceptet där två personer drar dåliga ordvitsar för varandra och får poäng om den andra skrattar – första gästen är förra årets vinnare av Melodifestivalen Robin Bengtsson.

– ”Den som skrattar förlorar” har blivit en viral succé, vilket ledde till att vi på Silja Line såg formatet som en alldeles strålande plattform för att möta nya publik och olika målgrupper, på ett lite mer annorlunda sätt än hur vi vanligtvis kommunicerar. Det har varit jättekul att låta Robin Bengtsson, Elias Abbas och Martin Almgren utmanas i ”klassisk Göteborgshumor”, och vi ser fram emot, att de tillsammans med humorn, tar med sig sångrösten och artisteriet, när de spelar ombord på Party Weekends Melodi Edition på Galaxy under våren, säger Oscar Brehmer, Kommunikatör på Tallink Silja AB.

Totalt kommer fem specialavsnitt av formatet spelas in och släppas på fredagar från och med idag fram till början av mars. Andra artister som kommer medverka i programmet är bland annat Elias Abbas och Martin Almgren, vinnaren av Idol 2015

– Det är helt otroligt vilket genomslag de här klippen har fått. Man får nästan nypa sig i armen när man tänker på det. Vi gör Sveriges just nu största humorprogram i alla kategorier med runt 2 miljoner visningar per klipp och våra medarbetare blir stoppade på stan för att ta selfies. Det är jätteroligt, säger Johan Rikner, VD nyheter365.

”Den som skrattar förlorar” är en redaktionell produkt från nyheter365. Silja Line går in som presentatör men påverkar inte innehållet. ­­

Se första klippet med Robin Bengtsson här:

AS Tallink Grupp är det ledande serviceföretaget inom passagerar- och lasttrafik på Östersjön. Rederiet har en flotta på 14 fartyg som trafikerar på sex linjer under varumärkena Tallink och Silja Line. AS Tallink Grupp har 7000 anställda i Estland, Finland, Sverige, Lettland, Tyskland och Ryssland. Under 2017 reste 9.7 miljoner passagerare med fartygen och rederiet transporterade närmare 365 000 fraktenheter.