Silja Serenade åter i full trafik från Helsingfors den 15 november

Silja Serenade åter i full trafik från Helsingfors den 15 november

Avgångarna med Silja Serenade den 12-13 november ställdes in på grund av att en kraftig behandling av fartygets vattensystem behövde utföras. Kloreringen av systemet går enligt plan och pågår som bäst i Värtahamnen i Stockholm.

Fartyget skulle ha återvänt i normal trafik från Stockholm den 14 november. Processen med att skölja igenom systemen efter behandlingen och att återinstallera alla apparater som kopplats ur på grund av behandlingen tar dock något längre tid än beräknat, och därför kommer fartyget att återgå i full trafik igen den 15 november från Helsingfors. Silja Serenade kommer att avgå från Stockholm till Helsingfors den 14 november som planerat, men med endast besättning och ett mindre antal lastbilar och frakttransportörer ombord. Fartyget stannar inte heller i Mariehamn under denna resa.

Silja Serenade är därmed tillbaka i full trafik med passagerare från Helsingfors den 15 november kl. 17.00 enligt normal tidtabell.

Vi ber om ursäkt för de olägenheter detta kan medföra och samtliga berörda passagerare kommer att kontaktas.

Tallink Grupp är en av de ledande leverantörerna av passagerar- och frakttransporttjänster i den norra Östersjöregionen. Bolagets flotta består av 15 fartyg och företaget trafikerar olika rutter under varumärkena Tallink och Silja Line. Tallink Grupps aktier är noterade på Nasdaq Tallinn och Nasdaq Helsinfors.