Tallink Silja Line förlänger partnerskapet med Min Stora Dag

Tallink Silja Line förlänger partnerskapet med Min Stora Dag

Tallink Silja Line och välgörenhetsorganisationen Min Stora Dag har idag ingått ett nytt avtal som förlänger det samarbete som startade förra året. Som officiell upplevelsepartner till Min Stora Dag kommer Tallink Silja Line under 2024 att fortsätta bidra med kryssningsupplevelser, insamlingar och andra aktiviteter ombord och i land för att stötta barn med allvarliga sjukdomar och diagnoser.

- Genom åren har vi stöttat många olika organisationer och välgörande ändamål, men vi har länge letat efter ett samarbete som skulle passa som hand i handsken, där vi verkligen får bidra med det vi kan bäst. Det har vi hittat i Min Stora Dag, vi är en perfekt matchning! Barn älskar kryssningar, och hos oss kan de tillsammans med sina familjer få en skräddarsydd paus från en i övrigt tuff vardag. Vi får stå bakom en fantastisk organisation som gör skillnad på riktigt, och själva kan vi bidra med inte bara finansiellt understöd utan även en upplevelse som skapar minnen för livet, säger Ats Joorits, VD för Tallink Silja Line.

- Under vårt första år som samarbetspartner till Min Stora Dag har vi välkomnat 69 barn och deras familjer ombord för en Stor dag. Under hösten 2023 lanserade vi även vår stora insamlingskampanj i media, ”En dag ombord för att orka mera”, med syfte att öka kännedomen om Min Stora Dag och samla in pengar så att fler barn ska få uppleva en glädjefylld paus. Vi är otroligt glada över vårt samarbete och ser fram emot ett nytt år tillsammans där vi ska bygga vidare på den fina grund vi skapat under förra året för att göra skillnad för ännu fler barn som kämpar, säger Matts Gottfarb, Sales & Marketing Director för Tallink Silja AB.

– Vårt samarbete med Tallink Silja Line är värdefullt på så många olika plan! Dels är de en direkt och glädjespridande aktör i barnens upplevelser genom kryssningarna vi tillsammans arrangerar för barnen och deras familjer. Resorna blir en viktig och guldkantad energiboost i en sjukdomstyngd vardag, och motiverar barnen att orka fortsätta kämpa lite till. Tallink Silja Line hjälper oss även att samla in pengar så att vi kan hjälpa fler unga med allvarliga sjukdomar och diagnoser att få uppleva glädjen och kraften av en Stor Dag. Vi är verkligen oerhört glada och stolta över vårt partnerskap. Tillsammans ger vi en dag för att orka flera, säger Min Stora Dags generalsekreterare Jennifer McShane.

Ungefär 200 000 barn och unga i Sverige kämpar med en allvarlig sjukdom eller diagnos. Min Stora Dag arbetar med att uppfylla önskningar och skapa glädjefyllda upplevelser, så kallade Stora Dagar, för dessa barn. Det finns olika typer av Stora Dagar, alltifrån en egen Stor Dag där de allvarligast sjuka barnens önskan uppfylls, till upplevelser i grupp, temaanpassade läger och upplevelsepaket för hela familjen.

För mer information kontakta Erika Janson, kommunikationschef på Tallink Silja Line, erika.janson@tallinksilja.com eller 070 990 19 99, eller Karolina Genberg, pressansvarig på Min Stora Dag, karolina.genberg@minstoradag.org eller 070 455 20 80.