Pressmeddelande -

Podcast: Möt Veronica, högt rankad i listan ”40 Under 40 Rising Stars of Trading and Technology”

Möt Veronica Augustsson VD och Per-Anders Häll-Bedman vice VDCinnober Financial Technology. Hösten 2012 hamnade Veronica i Financial News lista över ”40 Under 40 Rising Stars of Trading and Technology” samtidigt som hon tillträdde rollen som VD för Cinnober i oktober 2012. Samtidigt tillträdde Per-Anders Häll-Bedman som vice VD. Under Intervjun kommer lyssnarna att få lära känna dessa nyckelpersoner och  givetvis beröra Cinnobers verksamhet och bredd inom dess marknadssegment.

Allt detta och mycket mer får ni veta mer om i Talos Analytics Podcast på torsdag!

Kort om Cinnober Financial Technology

Cinnober Financial Technology är en oberoende, global leverantör av avancerad finansiell data och handelssystem baserad i Sverige. Företaget utvecklar handel och clearing plattformar som TRADExpress Platform samt övervakningsprogram för finansiell handel. Cinnober fokuserar sin verksamhet kring att utveckla teknik, identifiera nya handelsmönster och hjälpa företag att anpassa sig till förändringar i regleringen på värdepappersmarknaderna. Deras specialiteter är MiFID, ATS, riskhantering och system för handelsutveckling.

Cinnober utvecklar produkter som används av börser, banker och andra finansiella institut. Bland kunderna finns Borsa Italiana, Chicago Board Options Exchange, Deutsche Bank, Hong Kong Mercantile Exchange, London Metal Exchange, NYSE Liffe och Quadriserv. Cinnober erbjuder även  nya  alternativa handelssystem i nytillkomna internationella marknadsplatser och börser såsom Alpha Trading Systems, Burgundy, Markit BOAT och Turquoise.