Product Highlight – hygienpump för transport av kakaomassa

Product Highlight – hygienpump för transport av kakaomassa

Ett antal av våra hygieniska membranpumpar av modellen T30 med tillhörande pulsationsdämpare levererades nyligen till en kund i Korea som är verksam inom kakaoindustrin. Nu är pumparna installerade och används för att transportera kakaomassa i en tillverkningsprocess.

Vår kund beställde flera hygieniska membranpumpar av vår minsta modell, T30. Både pump och pulsationsdämpare behövde vara polerade till Ra < 0,5 och utrustade med membranbrottsdetektor för att upptäcka läckande membran. Kunden var mycket nöjd när vi kunde uppfylla både de hygieniska kraven samt låga pulsationer.

Fullständiga produktkoder: T30 STT-5O5P05 + DT30 ST-5P05

Söker du hygieniska membranpumpar till dina applikationer? Tveka inte att kontakta oss!

Foton från installationen

Här hittar du fler produktfoton