Nu går den svenska industrikoncernen Tapflo Group samman med Temag Pumpar.

Efter 35 år som två separata bolag med samma ägare är det dags att vi blir ett med den svenska industrikoncernen Tapflo.

I samband med sammanslagningen gör vi en omfattande renovering och utbyggnad av våra lokaler i Kungälv, vilket innebär bättre logistik och lagermöjligheter med snabbare service och kortare leveranstider som följd, berättar Gunnar Theding, försäljningschef.

Efter sammanslagningen har vi nordens största lager av tryckluftsdrivna membranpumpar tillgängligt för våra kunder fortsätter Gunnar Theding.

Verksamheten i Sverige kommer att bedrivas med samma engagemang som tidigare och under samma ledning. Att vi blir en del i ett större sammanhang och en större organisation gör oss starkare samt ger fler möjligheter att utveckla verksamheten positivt för både kunder, leverantörer och medarbetare.

Sedan Tapflo startade har vi utvecklats i många riktningar. Vi har egen produktion samt försäljning via egna dotterbolag i över 25 länder och återförsäljare i ytterligare 20 talet länder. Vi finns på 6 kontinenter och Tapflo är Europas ledande tillverkare av tryckluftsdrivna membranpumpar och en ledande distributör av industripumpar berättar Håkan Ekstrand, VD.

• pumpar
  • pumpar och ventiler
  • pumparnas drift
  • membranpumpar