Gå direkt till innehåll
Lantmännen inleder samarbete med TCS för att skapa en mer robust och flexibel it-infrastruktur

Pressmeddelande -

Tata Consultancy Services (TCS) har valts som strategisk partner av Lantmännen Ekonomisk Förening (Lantmännen). Som en del av det fleråriga avtalet ska TCS hjälpa Lantmännen att transformera företagets IT-infrastruktur och tillhandahålla digitala arbetsplatstjänster.

TCS ska harmonisera Lantmännens digitala arbetsplats för att stödja ett säkert och smidigt hybridarbete för alla användare och förbättra medarbetarupplevelsen. Det kommer också att förvandla Lantmännens globala användarsupport med TCS digitala upplevelsesvit för att leverera en effektiv flerspråkig support dygnet runt. Vidare kommer TCS att modernisera Lantmännens infrastruktur och tillhandahålla en robust verksamhet dygnet runt. TCS kommer att utnyttja sin starka lokala närvaro i Sverige och övriga Norden för snabba tjänsteleveranser.

Lantmännen valde TCS som sin betrodda teknikpartner på grund av företagets beprövade kompetens att leverera storskaliga digitala transformationer såväl som den starka kulturella matchningen mellan de två företagen.

– Som ett företag med 10 000 anställda och verksamhet i över 20 länder behövde vi en pålitlig teknikpartner med beprövad erfarenhet av att tillhandahålla en hög standard på it-tjänster på regional och global nivå, säger Ove Hansson, CIO på Lantmännen. TCS var ett självklart val baserat på företagets långa lista av branschprestationer och vi tror att vi har den perfekta partnern för att förverkliga vår vision ”Tillsammans mot smartare sätt att arbeta".

– Vi är glada att kunna tillkännage detta strategiska partnerskap med Lantmännen, som kommer att utnyttja kraften i digital innovation och samarbete för att bygga mer motståndskraft och flexibilitet i deras infrastrukturlandskap, kommenterar Avinash Limaye, regionchef, TCS Nordics. TCS kommer att erbjuda sin djupa kunskap inom området samt teknikexpertis för att hjälpa Lantmännen att driva transformation och tillväxt.

TCS har funnits i Norden sedan 1991 och har för närvarande över 20 000 anställda som stödjer ledande företag i Sverige, Finland, Norge och Danmark med att driva tillväxt och transformation. Företaget har även utsetts till Top Employer av Top Employers Institute i Sverige, Finland, Norge och Danmark. TCS har dessutom genomgående fått högsta betyg för kundnöjdhet i 14 år i rad i en oberoende kundundersökning

Om Lantmännen

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 60 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk.

Foto av Stephen Radford på Unsplash

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 55 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 614 000 högutbildade konsulter i 55 länder. Bolaget omsatte 27,9 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2023 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden

TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 14 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige tio år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information och följ nyheter om TCS på @TCS

Presskontakt Nordic Head of Marketing & Communication 0046703178024

Välkommen till Tata Consultancy Services TCS!

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 56 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 601 000 högutbildade konsulter i 55 länder. Bolaget omsatte 29 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2024 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden
TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 15 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige elfte år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information.

Mäster Samuelsgatan 42
SE 11157 Stockholm Stockholm