Pandora. Photo by Phillip Pessar.

Pandora väljer TCS som strategisk partner för sin digitala transformation

Tata Consultancy Services (TCS) har valts som strategisk IT-partner av Pandora, en världsledande designer och tillverkare av smycken med bas i Köpenhamn.

Avtalet med TCS är en viktig milstolpe i Pandoras globala IT-transformation och en nystart av varumärket samt en viktig del i företagets nya affärsplan. För att möjliggöra den digitala transformationen, som går under namnet ”Programme NOW”, kommer TCS använda sin beprövade Machine First Delivery-modell (MFDM) och den prisbelönta kognitiva automatiseringsmjukvaran ignio.

Peter Cabello Holmberg, Informationschef, Pandora, säger Vårt samarbete med TCS är en viktig milstolpe för Pandora. Nu har vi etablerat ett IT-upplägg som är anpassat för framtiden och som stödjer Programme NOW:s mål. Jag är övertygad om att TCS, med sin globala närvaro, expertis inom detaljhandel och tillgång de allra senaste lösningarna inom automatisering och AI, är en perfekt partner för Pandora.”

Ruchikar Dalela, Country Head, TCS Denmark, tillägger, "Jag är stolt över att ett av de mest välkända smyckesvarumärkena i världen har valt TCS som strategisk IT-partner. Vi ser fram emot att stödja Pandoras digitala transformation, där teknik kan möjliggöra större flexibilitet och snabbrörlighet för Pandora produkter på alla deras marknader. MFDM kommer effektivisera och accelerera förändringsinitiativ som förbättrar Pandoras kundupplevelse.”

TCS:s Machine First Delivery-modell (MFDM) använder automatisering, robotik och artificiell intelligens för att hjälpa företag nå deras affärsmål snabbare med reducerade risker. Detta görs genom att föra samman människa och maskin. Modellen använder datorers förmåga att lösa komplexa problem snabbt genom att hantera en stor bredd och volym av data medan människor i sin tur förser datorerna med data och parametrar som gör att de bättre kan lösa dessa komplexa problem. Resultatet är en maskinintelligens som ger flerfaldiga produktivitetsförbättringar och tar kundupplevelsen till nya höjder.

Ignio, kärnan i TCS:s Machine First Delivery-modell, blandar artificiell intelligens, maskininlärning och avancerad mjukvara för leverera uthålliga och självläkande IT-system. Ignio använder kontextuell medvetenhet för att förutse och förebygga problem och automatiskt lösa de incidenter som ändå kan uppstå.

Kunder använder också ignio i allt större grad till att transformera sina verksamheter. Det är den enda automatiseringsmjukvaran på marknaden som omfattar företagsanpassad IT (AIOps), hantering av arbetsbelastning samt ERP- och affärsverksamheter med en gemensam plattform. I nuläget har ignio 110 kunder bland världens 2000 största företag inom detaljhandel, tillverkning, telekom samt bank och finansiella tjänstesektorer.

Om Pandora

Pandora designar, tillverkar och marknadsför handgjorda och samtida smycken gjorda av kvalitativa material till ett överkomligt pris. Pandoras smycken säljs i mer än 100 läder på sex kontinenter via fler än 7 500 försäljningsställen vilket omfattar fler än 2 700 konceptbutiker.

Pandora, som grundades 1982 och har sitt huvudkontor i Köpenhamn, har idag fler än 26 000 anställda världen över, av vilka fler än 11 500 är belägna i Thailand där tillverkningen sker. Pandora är börsnoterade på Nasdaqbörsen i Köpenhamn, Danmark. 2018 omsatte Pandora 22,8 miljarder DKK (ca 3.1 miljarder Euro).

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS är en del av Indiens största industrikonglomerat Tata Group och har över 450 000 av världens bäst utbildade konsulter i 46 länder. Bolaget omsatte 20,9 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2019 och är noterat på både BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) och NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index och FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden

TCS etablerades i Norden 1991 och har i dag cirka 14 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. De senaste 10 åren har TCS i Norden varje år rankats av sina kunder som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster och TCS har dessutom fått utmärkelsen Top Employer Europe de senaste sju åren.

För mer information, se www.tcs.com

Presskontakt Nordic Head of Marketing & Communication 0046703178024

Building on belief

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 55 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 603 000 högutbildade konsulter i 55 länder. Bolaget omsatte 27,9 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2023 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden
TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 14 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige elfte år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information och följ nyheter om TCS på @TCS

Mäster Samuelsgatan 42
SE 11157 Stockholm Stockholm