TCS Lidingöloppets app fyller åtta år och lanserar nya funktioner

TCS Lidingöloppets app fyller åtta år och lanserar nya funktioner

Årets Lidingöloppet markerar åttaårsjubileet för den officiella appen för TCS Lidingöloppet. TCS som sedan 2016 är både titelsponsor och teknikpartner har sedan start utformat den officiella Lidingöloppet-appen och lanserar i år dessutom flera nya funktioner, både för dig som åskådare och deltagare.

TCS Lidingöloppet är världens största terränglopp och genomfördes första gången 1965. Sedan 2016 är TCS titelsponsor för Lidingöloppet, som går av stapeln i helgen den 22-24 september på Lidingö i Stockholm. Utöver titelsponsorskapet är TCS dessutom en viktig teknikpartner. Förra året lanserades bland annat TCS Trail, ett 50 meter långt parallellspår riggat med kameror som fångar löparen från olika vinklar, något som återvänder även i årets lopp. Utöver TCS Trail har TCS också tagit fram Lidingöloppets officiella app, som i år firar åtta år med nya funktioner.

Sedan tidigare erbjuder appen bland annat en funktion som låter användaren följa en löpares resultat i realtid genom att söka på namn eller startnummer. Det är dessutom möjligt att söka på resultat hela vägen tillbaka till 1993. Appen innehåller också all viktig information om loppet, samt en sektion med svar på vanligen förekommande frågor.

I årets version har det dessutom adderats flera nya funktioner. Till exempel kan du använda appen för att se hur stort ditt klimatavtryck under Lidingöloppet är, och genom funktionen ”get social” kan du ta selfies direkt i appen och ladda upp på sociala medier. En annan nyhet är att du kan ta del av rabattkoder och erbjudanden från Lidingöloppets officiella samarbetspartners.

– Appen gör det möjligt för både deltagare och åskådare att enkelt få tillgång till information om tävlingen. Deltagare kan med appens interaktiva karta spåra hur de ligger till och anpassa hastigheten för att nå sina mål. Den är en del av vårt arbete för att integrera teknik i vardagen, och använda tekniken på innovativa sätt. Vi ser som alltid mycket fram mot TCS Lidingöloppet och är stolta över att fortsatt vara loppets titelsponsor, säger Avinash Limaye, Nordenchef för TCS.

Viktiga funktioner:

• Följ löparna i realtid
  • Spåra dig själv och andra löpare genom en interaktiv karta
  • Se individuella resultat
  • Se transportalternativ samt information om parkering
  • Ta del av de senaste nyheterna och uppdateringarna kring loppet
  • Ta selfies och posta på dina sociala medier
  • Ta del av vanligt förekommande frågor och svar
  • Karta över banan
  • Möjlighet att mäta ditt klimatavtryck under TCS Lidingöloppet

TCS Lidingöloppet går av stapeln under helgen 22–24 september, 2023.

Den officiella appen för Lidingöloppet kan du hämta för iPhone eller Android från respektive app store.

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 55 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 614 000 högutbildade konsulter i 55 länder. Bolaget omsatte 27,9 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2023 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden

TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 14 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige tio år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information och följ nyheter om TCS på @TCS

Presskontakt Nordic Head of Marketing & Communication 0046703178024

Välkommen till Tata Consultancy Services TCS!

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 56 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 601 000 högutbildade konsulter i 55 länder. Bolaget omsatte 29 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2024 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden
TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 15 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige elfte år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information.

Mäster Samuelsgatan 42
SE 11157 Stockholm Stockholm