TCS rankas högst för kundnöjdhet i Sverige

TCS rankas högst för kundnöjdhet i Sverige

• Tata Consultancy Services tar toppositionen i Norden för 14:e året i rad, baserat på Whitelane Researchs årliga kundundersökning.
  • TCS rankas även högst bland it-tjänsteleverantörerna i Sverige för tionde året i rad.

För tionde året i rad har de svenska kunderna rankat Tata Consultancy Services (TCS) högst i Whitelane Researchs årliga kundundersökning. Även de nordiska kunderna ger TCS toppbetyg. För 14:e året i rad rankas TCS som den bästa it-tjänsteleverantören i hela Norden. I undersökningen deltar 400 toppchefer från företag i hela Norden vars verksamheter spenderar mest på IT.

TCS tar förstaplatsen i Norden för en exceptionell prestanda inom IT-domänerna digital transformation (82 procent jämfört med branschgenomsnittet på 77 procent), applikationstjänster (81 procent jämfört med branschgenomsnittet på 75 procent) och IT-säkerhetstjänster (88 procent jämfört med bransch-genomsnittet på 78 procent). TCS rankas också högst för leveranskvalitet (82 procent jämfört med branschgenomsnittet på 74 procent).

– Alla på TCS är oerhört stolta över att återigen ta positionen som den främsta IT-tjänsteleverantören i Sverige och Norden. Detta är ett resultat av vår kundcentrerade strategi, våra engagerade och motiverade projektteam och de investeringar vi har gjort för att bli våra kunders betrodda transformationspartner. Vi tackar våra kunder såväl i hela Norden som i Sverige för deras fortsatta stöd och ser fram emot att bygga en bättre framtid tillsammans, säger Avinash Limaye, chef för TCS i Norden.

– Apoteket och TCS har ett väl fungerande samarbete kring IT-drift sedan 2016. När vi sökte en ny partner för utvecklings- och drifttjänster så föll valet på TCS även för denna del. Övergången under 2021–2022 gick över förväntan, vi ser nytta av TCS stora erfarenhet av detaljhandel och vi kan se tydliga synergier av att TCS tar ett helhetsansvar för stora delar av vår leverans, säger Clas Artvin, CIO på Apoteket.

– Genom att placera kunden i hjärtat av företagets affärsmodell under de senaste fjorton åren och snabbt anpassa sig till en oförutsägbar och snabbt föränderlig global ekonomi har TCS konsekvent visat sig vara det främsta IT-företaget i Norden. Det är en sann glädje att lyfta fram TCS för deras hårda arbete och engagemang för kundservice, och vi vill gratulera var och en av företagets anställda till ännu ett fantastiskt år med mycket imponerande resultat, säger Jef Loos, Head of Research, Whitelane Research.

Whitelane Researchs undersökning utvärderade över 750 IT-sourcing-relationer och över 1 400 moln-sourcing-relationer för att hitta de 25 främsta IT-tjänsteleverantörerna i Norden. TCS säkrar topprankingen i Norden för 14:e året i rad, med en total nöjdhet på 81 procent jämfört med branschgenomsnittet på 73 procent.

TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 14 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige, Finland, Norge och Danmark av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

För ytterligare information, läs Whitelane Researchs rapportsummering på: https://whitelane.com/nordics-...

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 50 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 615 000 högutbildade konsulter i 46 länder. Bolaget omsatte 25,7 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2022 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden

TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 13 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige nio år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information och följ nyheter om TCS på @TCS

Presskontakt Nordic Head of Marketing & Communication 0046703178024

Välkommen till Tata Consultancy Services TCS!

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 56 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 601 000 högutbildade konsulter i 55 länder. Bolaget omsatte 29 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2024 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden
TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 15 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige elfte år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information.

Mäster Samuelsgatan 42
SE 11157 Stockholm Stockholm