TCS Slush Experience 2015 ger startup-företag chansen till en flygande start

TCS Slush Experience 2015 ger startup-företag chansen till en flygande start

• TCS arrangerar Startup Match, som ger entreprenörer möjlighet att visa upp sina innovationer för ledande TCS-kunder
  • De mest lovande startup-företagen på Slush Helsingfors kommer att en inbjudan till TCS globala innovationsevenemang med alla omkostnader betalda plus att de får en inbjudan till att bli en del av TCS Co-Innovation Network (COINIM).
  • TCS kommer att analysera de startup-företag som deltar på Slush Helsingfors för att därefter ge företagets kunder en exklusiv guidad tur där de kommer att få ta del av branschrelevanta kommande tekniker.
  • TCS globala teknikchef, K. Ananth Krishnan, kommer att vara värd för TCS Slush Experiences 2015.
  • Den globala IT-tjänstjätten gör Slush Helsingfors till en central punkt för sitt samarbete med det globala startup-communityt.

Stockholm, 27 oktober, 2015: Tata Consultancy Services (TCS), en ledande global aktör inom IT-tjänster, konsulttjänster och affärslösningsorganisation, presenterade idag TCS Slush Experience 2015, ett skräddarsytt initiativ med syfte att föra samman startups på Slush Helsingfors och TCS största kunder i Norden. TCS Slush Experience 2015 kommer att inkludera skräddarsydda rundturer på evenemanget för TCS kunder och TCS Startup Match. Under rundturerna kommer utvalda startups att få möjlighet att presentera sina innovationer för ledande företag i en pitch-tävling. Vinnarna av Startup Match kommer att belönas med möjlighet att pitcha till TCS globala kunder på TCS kommande innovationsevenemang runt om i världen.

Vi gör det här för att hjälpa våra kunder, säger Ruchikar Dalela, Country Manager, TCS Finland. TCS är fast beslutet att presentera nästa generations teknik till fördel för våra kunder. Vårt nära samarbete med startups över hela världen bidrar med snabbfotad innovation till våra kunder och deras digitaliseringsprogram.

Från startup-företagens synvinkel är det här ett fantastiskt tillfälle att nätverka med ledande nordiska och europeiska företag tvärs över flera branscher, och samtidigt få möjlighet att visa upp banbrytande framtida teknik, avslutar Dalela.

Företagets globala teknikchef, K. Ananth Krishnan, kommer att vara värd för TCS Slush Experience 2015. Han leder TCS COIN, som är ett globalt innovationsramverk som gör det möjligt för TCS att möta nästa generations utmaningar. Genom COIN arbetar TCS med startups inom en stor bredd av teknikområden över hela världen för att utveckla innovativa lösningar. Flera startups slussas varje år genom COIN där de utvärderas grundligt både tekniskt och affärsmässigt.

"Norden är en global grogrund för innovation och kreativitet, vilket också visar sig i den snabba tillväxten av Slush Helsingfors. Vi har blivit imponerade av nivån på innovation och nästa generations teknik som startups på Slush har presenterat tidigare", säger K. Ananth Krishnan, Chief Technology Officer, TCS. "Vi ser fram emot Slush 2015 och vår egen Startup Match för att identifiera årets mest innovativa startups."

TCS COIN-programmet omfattar på global nivå företag och organisationer som Andreessen Horowitz, Sierra Ventures, Sequoia Capital, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, USA, University of California Berkeley såväl som Clarabridge, NeoSpeech, TestPlant och många fler.

Som en del av COIN-ekosystemets aktiviteter i Finland gav TCS fem finska startups chansen att visa upp sina tekniker i Silicon Valley under februari, 2014. Företagen presenterades för några av TCS största kunder inom finans-, försäkrings- och mediabranscherna.

För mer information, var vänlig kontakta:

Jirimiko Oranen, Director of Communications, Nordic Region
E-post: jirimiko.oranen@tcs.com
Mobil: +358 40 756 6655

Om TCS NordenTCS har sedan etableringen i Norden 1991 kontinuerligt investerat i de lokala marknaderna och har i dag cirka 9 000 medarbetare i Sverige, Finland, Norge, Island och via TCS’ Global Network Delivery Model™ (GNDM™). TCS Norden har sedan 2010 fördubblat sin verksamhet i regionen, med en betydande ökning av lokala rekryteringar. TCS har också fem år i rad, rankats som den leverantör som levererar bäst kundnöjdheti Norden, enligt flera undersökningar (KPMG Nordic Service Provider Performance & Satisfaction Study, 2010–2013, och Whitelane Research, 2014). Många betydande nordiska företag har dragit fördelar av TCS unika tjänsteportfölj, inklusive Nokia, Ericsson, TDC, ABB, Telenor, NETS och DNB. 2015 tilldelades TCS, för tredje året i rad, certifikatet Top Employer in Europe av Top Employers Institute, där Sverige, Danmark och Norge var bland de åtta marknader där TCS utsågs till nummer ett.

Om Tata Consultancy ServicesTCS är ledande inom IT-tjänster, konsulttjänster och affärslösningar på global basis och levererar ett unikt affärsvärde till globala verksamheter och garanterar en säkerhetsnivå som ingen annan aktör kan matcha. TCS erbjuder en konsultdriven och integrerad portfölj av IT-, BPS-, infrastruktur-, ingenjörs- och försäkringstjänster via sin globala leveransmodell, Global Network Delivery ModelTM – erkänd på marknaden som en av de bästa modellerna för programutveckling. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 318 000 högutbildade IT-konsulter i 46 länder. Bolaget omsatte 13,4 miljarder dollar under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2014 och är listat på både National Stock Exchange och Mumbai-börsen i Indien. Mer information finns på www.tcs.com.

Följ TCS på Twitter.

Prenumerera på ett RSS Flöde av TCS pressmeddelanden.

Presskontakt Nordic Head of Marketing & Communication 0046703178024

Välkommen till Tata Consultancy Services TCS!

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 56 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 601 000 högutbildade konsulter i 55 länder. Bolaget omsatte 29 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2024 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden
TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 15 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige elfte år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information.

Mäster Samuelsgatan 42
SE 11157 Stockholm Stockholm