TCS vinner två brons i Transform Awards Nordics 2020

TCS vinner två brons för sitt varumärkesarbete i Transform Awards Nordics 2020

Det globala it-konsultföretaget Tata Consultancy Services (TCS) vinner två brons i Transform Awards Nordics 2020 som utses av Transform Magazine. TCS uppmärksammas för sin kampanj med SAS och för sin aktiviering av TCS Lidingöloppet.

TCS vinner brons i kategorin ”Best use of a visual property” för sin kampanj med SAS. Kampanjen omfattar en digial kampanj med nio filmer som visar den digitala transformation som SAS genomför med hjälp av TCS. I kategorin ”Best brand experience” vinner TCS brons för sin aktivering av TCS Lidingöloppet.

”De här utmärkelserna visar att vi är på rätt väg med vårt varumärkesarbete, vilket är mycket glädjande, säger Roland Bägén, marknads- och kommunikationschef på TCS. Tillsammans med ett första pris i kategorin ”Excellence in Building a Corporate Brand” av Gartner, en Gold Stevie och en Silver Stevie, är det ett erkännande att vår kommunikation är uppskattad och effektiv.

TCS har nyligen uppmärksammats av Brand Finance som det snabbast växande varumärket inom IT under det senaste årtiondet, och är nu bland topp tre globalt.

Transform Magazine har under tio år uppmärksammat företag som framgångsrikt har utvecklat sitt varumärke. Ytterligare information om Transform Awards hittar du här på deras webbplats: https://www.transformmagazine.net/articles/2020/winners-announced-for-transform-awards-nordics/

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS är en del av Indiens största industrikonglomerat Tata Group och har över 450 000 av världens bäst utbildade konsulter i 46 länder. Bolaget omsatte 22 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2020 och är noterat på både BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) och NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index och FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden

TCS etablerades i Norden 1991 och har i dag 15 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. De senaste 11 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder och TCS har dessutom utsetts till nummer 1 i ”Top Employer Europe” de senaste två åren.

För mer information, se www.tcs.com

Presskontakt Nordic Head of Marketing & Communication 0046703178024

Välkommen till Tata Consultancy Services TCS!

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 56 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 601 000 högutbildade konsulter i 55 länder. Bolaget omsatte 29 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2024 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden
TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 15 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige elfte år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information.

Mäster Samuelsgatan 42
SE 11157 Stockholm Stockholm