TB-Gruppens biträdande förvaltare (tillika gammal Gerdsken-spelare) Albin Hallberg i den gulsvarta tröjan

Äntligen drar seriespelet igång för Gerdskens BK:s P16-lag!

Till helgen är det äntligen tillåtet att anordna matcher och tävlingar inom den svenska idrotten igen! Gerdskens BK:s duktiga P16-lag möter Norrby IF i sin första hemmamatch i den nationella 16-årsserien och TB-Gruppen som stolta sponsorer önskar killarna lycka till.

Vi på TB-Gruppen vill bidra till ett levande samhälle, därför är vi med och stöttar ett antal lokala idrottsföreningar. En av föreningarna är fotbollsklubben Gerdskens BK i Alingsås, som har flera hundra aktiva medlemmar i flick-, pojk- och seniorlag.

Gerdskens BK:s duktiga P16-lag har närmare 40 spelare och är ett av de lag som vi är med och sponsrar. I veckan fick vi besök på kontoret av några av deras spelare och ledare som överlämnade en helt nydesignad matchtröja. I helgen är det dags att inviga det nya matchstället för då startar den efterlängtade serien. På söndag möter laget Norrby IF i sin första hemmamatch i den nationella 16-årsserien. Vi önskar laget lycka till!