Ingvar Ivarsson hälsar de nya hyresgästerna välkomna till Gallerian Storken

Ny leksakshandlare i Gallerian Storken

Bröderna Ola och Jonas Ahlsén, ägare till Lekfyllt i Sverige AB, tar över Lekia efter förre handlaren Emil Ahlqvist och kommer att driva leksaksbutiken i Gallerian Storken vidare under samma namn. Ola och Jonas har lång erfarenhet av leksakshandel och driver sedan 2007 leksaksaffär i Solkatten, Lerum. Brödernas farfar Ragnar startade rörelsen redan 1931, och den har sedan dess funnits i familjens ägo.

-Vi är glada över att, inför Gallerian Storkens 10-årsjubileum, ha tecknat ett nytt fyraårigt hyresavtal med Lekfyllt, säger Ingvar Ivarsson, centrumchef på TB-Gruppen som äger och förvaltar Gallerian Storken. Det är av stor betydelse för både Storken och centrumhandeln i Alingsås att ha en riktig leksaksaffär i centrum. Genom detta avtal kan vi nu under lång tid säkerställa en mångsidig och intressant butiksmix i Storken. Leksaker kan ses som en destinationshandel och det driver trafik även till de övriga butikerna i huset, fortsätter Ingvar Ivarsson.

De nya ägarna vill lyfta butiken och göra den mer attraktiv för små och stora besökare. Den 4 oktober är det dags för nyinvigning och fram till dess kommer butiken att fräschas upp och nya varor att fyllas på. Butiken håller öppet som vanligt under hela ombyggnadstiden.
-Vi kommer att ha butiken laddad med varor och erbjudanden vid nyöppningen den 4 oktober, säger Ola Ahlsén, och hälsar såväl gamla som nya kunder välkomna.

Kontakt:

Ingvar Ivarsson 070-577 80 75, ingvar.ivarsson@tb.se

Gallerian Storken
Sofia Mari 073- 421 46 06, sofia.mari@tb.se

Lekfyllt i Sverige AB
Ola Ahlsén 070-875 35 82, ola@ahlsens.se

Gallerian Storken på Kungsgatan i centrala Alingsås inrymmer drygt 30 butiker och restauranger. Gallerian ägs och förvaltas av Alingsåsbaserade TB-Gruppen, en fastighetskoncern som utvecklar, bygger, äger och förvaltar bostäder och kommersiella lokaler. Gallerian Storken öppnade hösten 2008 och firar 10-års jubileum i år.