Elon Ljud & Bild öppnar butik för hemelektronik i Gallerian Storken, Alingsås

Elon Ljud & Bild öppnar butik för hemelektronik i Gallerian Storken, Alingsås

Gallerian Storken stärker utbudet ytterligare när Elon Ljud & Bild etablerar sig i gallerians gatuplan. Hyreskontraktet omfattar 130 m2 och butiken öppnar i april.

Elon Ljud & Bild ingår i Elon Group AB och är tillsammans med Elon Nordens största butikskedja för hemelektronik och vitvaror med över 400 butiker.

Ägarna till Euronics i Gallerian Storken, Amir Dehghani och Leon Clarke, utvecklar nu verksamheten och breddar sitt kunderbjudande genom att öppna ytterligare en butik i gallerian under namnet Elon Ljud & Bild. Den 130 m2 stora butiken kommer erbjuda ett citykoncept med fokus på elektroniska produkter för hemmet som gör vardagen lättare – framför allt hemelektronik inom ljud och bild, men även kökselektronik och produkter för smarta hem.
- Vi har en trogen kundkrets och ser fram emot att kunna erbjuda dem ett bredare sortiment inom hemelektronik, säger Leon Clarke, delägare och butikschef på Elon Ljud & Bild. Det finns en efterfrågan på marknaden och vi ser möjligheten att med god service och produktkännedom fylla detta behov.

Den nya butiken är belägen på gallerians gatuplan med entré från Kungsgatan. För närvarande pågår arbetet med att iordningställa lokalerna och öppning planeras till början av april. I samband med öppning kommer även den nuvarande telefonbutiken att omprofileras och byta namn till Elon Ljud & Bild.
- Elon Ljud & Bild kompletterar vårt utbud i Gallerian Storken på ett mycket tilltalande sätt och gör handelsupplevelsen än mer komplett, säger Ingvar Ivarsson, centrumchef på Gallerian Storken. Tillsammans med Rituals som öppnar senare under våren utgör de båda butikerna två nya dragplåster till såväl Gallerian Storken som till handelsstaden Alingsås.

Gallerian Storken är en citygalleria med ett 30-tal butiker i Alingsås. Gallerian ägs och förvaltas av TB-Gruppen.

Ingvar Ivarsson, centrumchef Gallerian Storken, ingvar.ivarsson@tb.se
Leon Clarke, delägare och butikschef Elon Ljud & Bild Alingsås, leon.clarke@euronics.se