Pressbild Rituals

Gallerian Storken stärker utbudet ytterligare – Rituals etablerar sig i Alingsås

Det internationella varumärket Rituals Cosmetics med över 1 000 butiker världen över kommer till Alingsås. TB-Gruppen och Rituals Cosmetics Sweden AB har tecknat avtal om en butiksetablering i Gallerian Storken. Butiken slår upp sina dörrar under våren 2024 och är den 81:a butiken i Sverige.

Rituals filosofi handlar om att förvandla vardagliga rutiner till mer meningsfulla stunder. Med exklusiva och prisvärda produkter inom kroppsvård, hem, hudvård med mera erbjuder Rituals doftupplevelser som skapar ro i kropp, sinne och själ. Att shoppa hos Rituals handlar inte bara om härliga produkter, utan även om att få en skön och avkopplande stund i butiken.

-Vi har haft Rituals högt upp på vår önskelista i många år och nu har vi äntligen fått till en lämplig lokal, säger Ingvar Ivarsson, centrumchef på Gallerian Storken. Rituals kommer att komplettera vårt redan starka utbud och göra Gallerian Storken och Alingsås än mer komplett som shoppingdestination.

-Vi är oerhört glada och förväntansfulla över att kunna öppna Rituals första butik i Alingsås, säger Susanne Andersson, marknadschef för Rituals Norden. Vi ser fram emot att möta kunderna i Alingsås och välkomna dem till en härlig shoppingupplevelse i vår nya butik.

Gallerian Storken är en citygalleria med ett 30-tal butiker i Alingsås. Gallerian ägs och förvaltas av TB-Gruppen.

CBRE Sweden har förmedlat affären.

Ingvar Ivarsson, centrumchef Gallerian Storken, ingvar.ivarsson@tb.se, 0705-778075
Jessica Sjö, PR-ansvarig Rituals Cosmetics, jessica.sjo@rituals.com