Visionsbild Wijkhusen

Slutsålt i TB-Gruppens bostadsprojekt i Upplands Väsby

Sedan 2016 har TB-Gruppen varit med och drivit detaljplanearbetet för Wijk Oppgård, Upplands Väsbys nya bostadsområde strax utanför centrum. Försäljningen av två bostadsprojekt pågår, varav det första nu är slutsålt. Båda projekten byggstartar i oktober.

Med tio minuter från Upplands Väsby centrum erbjuder Wijk Oppgård goda pendlingsmöjligheter till både Stockholm och Arlanda. Här utvecklar TB-Gruppen två nya kvarter. Projektet Wijkhusen innehåller 14 radhus och 8 kedjehus i bostadsrättsform och i dagarna såldes den sista bostaden. Parkhusen som uppförs i samarbete med Blooc, ett bolag inom Deromegruppen, består av sexton parhus och där kvarstår endast ett fåtal bostäder till försäljning.

-Intresset för de två projekten har varit stort, även under våren som präglats av den rådande situationen i vår omvärld, säger Jenny Lindström, affärschef på TB-Gruppen Bostad och ansvarig för projektutvecklingen av Wijkhusen och Parkhusen. Våra kunder ser fördelar med att köpa nyproduktion med inflyttning lite längre fram i tiden.

Fastighetskoncernen TB-Gruppen har sina rötter i Västsverige men är även verksamma i Stockholm/Uppsala regionen sedan 2005. För närvarande pågår flera bostadsprojekt i bland annat Solna, Västerås, Knivsta, Alingsås och Långedrag. Två av projekten är under uppförande för inflyttning senare under 2020 och även dessa projekt är slutsålda.

-Läget är A och O när vi väljer område för utveckling av nya bostäder , säger Jenny Lindström. Vi tar till vara på platsens befintliga kvaliteter och tillför nya värden vilket resulterar i attraktiva bostäder som håller länge, såväl miljö- som designmässigt. Det tror vi är avgörande vid köp av bostad.

Wijkhusen och Parkhusen byggstartar i oktober och inflyttning planeras till vintern 2021.

Ansvarig mäklarbyrå för de båda projekten är Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Jenny Lindström, affärschef TB-Gruppen Bostad, 070-377 27 26, jenny.lindstrom@tb.se

Marcus Lerander, vd TB-Gruppen, 070-604 40 03, marcus.lerander@tb.se

TB-Gruppen är en privatägd fastighetskoncern som utvecklar, förädlar och bygger kommersiella fastigheter och bostäder i Göteborgsregionen och Stockholm/Uppsala, dels för försäljning, dels för långsiktigt ägande med egen förvaltning.