Visionsbild Syrenlunden

Slutsålt i TB-Gruppens bostadsprojekt i Västerås

TB-Gruppen är en av aktörerna som utvecklar Gäddeholm, Västerås nya stadsdel sydöst om centrum. Försäljningen av de 16 bostadsrätterna i Brf Syrenlunden startade i mars och projektet är nu slutsålt. Byggstart sker under september och inflyttning är planerad till hösten 2021.

I vacker och sjönära natur, 15 kilometer sydöst om Västerås centrum, ligger Gäddeholm. Här växer ett nytt bostadsområde fram och på sikt planeras 5 000 nya bostäder med kommunikationer och service såsom skolor, idrottshall och butiker.

Brf Syrenlunden utgör det första av TB-Gruppens två bostadsprojekt i Gäddeholm. Senare i höst är det säljstart för Brf Herrgårdsbyn, bestående av kedjehus, parhus och lägenheter. Gäddeholm erbjuder en anrik herrgårdsmiljö intill Mälaren, endast 15 minuter från Västerås centrum.
- Jätteroligt att intresset är så stort för våra bostäder i Gäddeholm, säger Albin Samuelsson, affärschef på TB-Gruppen och ansvarig för bostadsutvecklingen i Västerås. Vi har lyckats skapa en produkt som attraherat både förstagångsköpare och befintliga bostadsägare. Inom kort kan vi erbjuda fler nya bostäder i området och förhoppningsvis är detta bara början för fler spännande projekt i Gäddeholm och Västerås.

TB-Gruppen byggstartar totalt tre bostadsprojekt under hösten, varav två är slutsålda. Övriga projekt som är under uppförande är samtliga slutsålda.

- Efterfrågan på bostadsrätter är fortsatt hög, både i norra Stockholm där vi jobbat i flera år men även i Västerås som är ett nytt och spännande område för oss säger Lars Kylin, VD på TB-Gruppen Bostad.

Ansvarig mäklarbyrå har varit Svensk Fastighetsförmedling och de kommer även vara ansvariga för Brf Herrgårdsbyn.

Albin Samuelsson, affärschef TB-Gruppen Bostad, 070-377 26 98, albin.samuelsson@tb.se
Lars Kylin, VD TB-Gruppen Bostad, 070-377 20 78, lars.kylin@se

TB-Gruppen är en privatägd fastighetskoncern som utvecklar, förädlar och bygger kommersiella fastigheter och bostäder i Göteborgsregionen och Stockholm/Uppsala, dels för försäljning, dels för långsiktigt ägande med egen förvaltning.

Lars Kylin

Presskontakt vd TB-Gruppen Bostad AB 070-377 20 78