Pressbild Normal

TB-Gruppen breddar utbudet i Gallerian Storken med butiken NORMAL

TB-Gruppen har tecknat hyresavtal med NORMAL Sweden AB, som nu etablerar sig i Alingsås och Gallerian Storken. Uthyrningen är på 450 m2 och butiken slår upp portarna i februari 2023.

Nu står det klart att den danskägda kedjan NORMAL etablerar sig i Alingsås. Kedjan har över 400 butiker i Danmark, Norge, Sverige, Holland, Frankrike och Finland. Sortimentet omfattar kända märkesvaror inom t.ex. hudvård, hårvård, makeup och rengöring.

Tre butiker på gallerians entréplan byggs om till en drygt 450 m2 stor butikslokal, som slår upp portarna i februari 2023.
-Vi är mycket glada över att kunna bredda vårt utbud i Gallerian Storken med detta populära butikskoncept, säger Ingvar Ivarsson, centrumchef på Gallerian Storken. NORMAL har ett stort fast sortiment som varje vecka kompletteras med nya varor från både kända och okända varumärken.

-Vi tror på Gallerian Storken som en naturlig mötesplats för invånarna i Alingsås men även turisterna och besökare från intilliggande kommuner, säger Jan Nyberg, vd på NORMAL. Vi ser fram emot att etablera oss hos denna starka aktör och NORMAL kommer att bidra på ett mycket positivt sätt till den fortsatta utvecklingen.

Kontaktpersoner:
Ingvar Ivarsson, centrumchef Gallerian Storken, 070-577 80 75, ingvar.ivarsson@tb.se

Jan Nyberg, vd NORMAL Sverige, 070-689 37 60, jany@normal.se