Visualisering Vårgårda

TB-Gruppen bygger ny ICA Kvantum och Apotek Hjärtat i Vårgårda

ICA Matmagasinet i Vårgårda expanderar och flyttar verksamheten till Wallentinsvägen, strategiskt belägen mellan centrala Vårgårda och E20.
- Vi är glada över att ICA har valt oss som samarbetspartner, säger Rasmus Thorild, affärschef på TB-Gruppen. Nu ser vi fram emot att påbörja uppförandet av en modern och hållbar handelsplats med ICA som den perfekta hyresgästen.

Vid Wallentinsvägen, strategiskt beläget mellan centrala Vårgårda och E20, uppförs en ny ICA Kvantumbutik och ett Apotek Hjärtat. Hyresgäst är ICA Sverige AB.

Björn Jansson som är handlare för befintliga ICA Matmagasinet kommer att driva den nya Kvantumbutiken.
− Jag är väldigt glad över att få välkomna våra kunder till en ny större butik. Precis som tidigare så kommer vi satsa på riktigt bra kunderbjudanden, men nu i nya fräscha lokaler där vi kan fortsätta att göra våra kunders vardag enklare, säger Björn Jansson, ICA-handlare ICA Matmagasinet Vårgårda.

Samarbetet mellan TB-Gruppen och ICA skapar förutsättningar för en modern butik med bra kommunikation till centrum och goda parkeringsmöjligheter. Fastigheten där byggnaden ska uppföras förvärvades av TB-Gruppen hösten 2021.
- Utvecklingen för ICA är ett första steg i stadsutvecklingen av området vid Wallentinsvägen, säger Rasmus Thorild, affärschef på TB-Gruppen. Vår ambition för området är hög. Vi vill utveckla ett område som är hållbart, både ur ett socialt och miljömässigt perspektiv. Vi kommer lägga extra stort fokus på tillgängligheten till området och byggnaden kommer certifieras med Miljöbyggnad Silver.

Öppning av den nya ICA-butiken planeras till våren 2025.

Rasmus Thorild, affärschef TB-Gruppen, rasmus.thorild@tb.se, 070-377 81 21
Björn Jansson, ICA-handlare, bjorn.jansson@supermarket.ica.se, 070-561 71 21