Visionsbild Brf Botanikern

TB-Gruppen säljstartar Brf Botanikern, 16 generösa bostäder med egen täppa i attraktiva Kungsbacka.

TB-Gruppen säljstartar Brf Botanikern i det populära och familjevänliga området Björkris, Kungsbacka. Från och med tisdag den 30 maj klockan 10 går det att teckna förhandsavtal för någon av de 16 bostäderna.

- Det är roligt att kunna erbjuda ännu fler bostäder i attraktiva Björkris säger Hans Dahlin, projektutvecklare på TB-Gruppen. Vi har varit med och utvecklat Björkris under de senaste åren och ser att människor som flyttar hit trivs väldigt bra. Här finns närhet till skola, handel och vacker natur och Kungsbacka centrum når man på bara några minuter. För de som arbetar i Göteborg går pendeltåget in till centralstationen med täta mellanrum och resan tar bara 20 minuter.

Brf Botanikern består av 16 bostadsrätter i parhusform med egen uteplats och utrymme för egen odling för den som vill. Husen omsluter en trivsam och skyddad innegård där det finns lekplats för barnen och gott om plats för umgänge. Varje bostad är 105 kvm i två plan och inrymmer upp till fem rum och kök.

- Vi har lagt stort fokus på gedigna material och har valt VårgårdaHus som husleverantör, vilket borgar för hög kvalitet i varje detalj, fortsätter Hans Dahlin.

Den 30 maj är det säljstart och inflyttning är beräknad till våren 2018.

Hans Dahlin, projektutvecklare TB-Gruppen, 070-377 27 31
hans.dahlin@tb.se

Daniel Magnusson, mäklare Fastighetsbyrån Kungsbacka, 070-168 00 31
daniel.magnusson@fastighetsbyran.se

TB-Gruppen är en privatägd bygg- och fastighetskoncern som utvecklar, förädlar och bygger kommersiella fastigheter och bostäder i Göteborgsregionen och Stockholm/Uppsala, dels för försäljning, dels för långsiktigt ägande med egen förvaltning. Bolagen inom gruppen omsätter 1,4 miljarder kronor och sysselsätter 300 personer.