Gallerian Storken

TB-Gruppen tecknar hyresavtal med Nilson Group

TB-Gruppen stärker utbudet i Gallerian Storken genom att teckna hyresavtal med Nilson Group och konceptet DinSko. Uthyrningen är på 500 m2 och öppning planeras till september.

TB-Gruppen har tecknat hyresavtal med Nilson Group, som kommer bedriva verksamhet under konceptet DinSko i Gallerian Storken, Alingsås. Butiksytan uppgår till 500 m2, vilket skapar möjlighet att utöver Din Sko-sortimentet även erbjuda ett utbud av Skopunkten-produkter.

Butikshandeln som präglats av pandemin under de senaste åren, ser nu ett ökat flöde av kunder i de fysiska butikerna.
- Vi har märkt en markant ökning av såväl besökare som omsättning i butikerna sedan restriktionerna släppte i slutet på februari, säger Ingvar Ivarsson, centrumchef på Gallerian Storken. Det känns som att det har funnits ett uppdämt behov och nu har proppen släppt. Vi ligger nu på högre siffror på besökare och omsättning än före pandemin, vilket är glädjande att se.

Ytterligare ett tecken på marknadens återhämtning är ett ökat intresse för butiksetableringar.
- Vi har fått ett flertal förfrågningar det senaste halvåret och har en pågående dialog med en handfull aktörer för ytterligare ett par butiksetableringar i Gallerian Storken, säger Ingvar Ivarsson. Det är kul när vi kan presentera ett nytillskott till butiksutbudet i centrum och därigenom stärka handeln i Alingsås.

Inom kort påbörjas lokalanpassningen för DinSko och parallellt sker rekrytering av butikspersonal.
-Vi siktar på att öppna butiken i slutet av september, säger Clas Lövland, etableringschef på Nilson Group. Vi har varit intresserade av Alingsås länge och bedömer att det finns en god potential och köpkraft i stan, och nu var tiden är inne för att ta steget, fortsätter Clas Lövland.

Nilson Group har ca 150 butiker i Sverige och Norge inom koncepten DinSko, Skopunkten, Ecco Stores och Nilson Shoes.

Kontaktpersoner:
Ingvar Ivarsson, centrumchef Gallerian Storken, 070-577 80 75, ingvar.ivarsson@tb.se

Clas Lövland, etableringschef Nilson Group AB, 0340-865 32, clas.lovland@nilsongroup.com