Visionsbild Brf Herrgårdsbyn i Gäddeholm

TB-Gruppen utökar verksamheten i Västerås

I september står de nya kontorslokalerna i anrika Kopparlunden klara för inflyttning och samtidigt förstärker TB-Gruppen sitt projektutvecklingsteam i Västerås med ytterligare en medarbetare.
Vi vill vara en av de lokala aktörerna när Västerås växer och planerar nya bostäder, säger Lars Kylin, vd på TB-Gruppen Bostad.

Västerås är en expansiv kommun som planerar flera tusen nya bostäder de närmaste åren. TB-Gruppen är verksam i västra Sverige och Mälardalen och förstärker nu sin närvaro i Västerås med ett nytt kontor och ytterligare en medarbetare.
- Västerås är en attraktiv stad att bosätta sig i och det finns en tydlig inriktning kring stadens utveckling, säger Lars Kylin, vd på TB-Gruppen Bostad. Vi tror på en stark lokal närvaro och är glada över att Ronja Bergsköld nu ansluter till oss. Ronja har en bakgrund som mäklare, byggprojektledare och senast som projektledare inom mark och exploatering på Västerås stad. Vi får ett riktigt bra bostadsutvecklingsteam i Västerås, fortsätter Lars Kylin.

TB-Gruppen uppför just nu två bostadsrättsprojekt med totalt 36 par-, kedje- och flerfamiljshus i området Gäddeholm, beläget femton minuter från Västerås centrum.
- Intresset för de båda projekten har varit stort, säger Albin Samuelsson, affärschef på TB-Gruppen i Västerås. Det blir lite av Bullerby-känsla där bostäderna smälter in i den anrika miljön med syrener, ekar och vackra gångstråk längs Mälaren. Det första projektet, Brf Syrenlunden, närmar sig inflyttning och vi ser fram emot att utveckla fler bostäder i Västerås.

Lars Kylin, vd TB-Gruppen Bostad, 070-377 20 78, lars.kylin@tb.se

Albin Samuelsson, affärschef TB-Gruppen Bostad, 070- 377 26 98, albin.samuelsson@tb.se

TB-Gruppen är en privatägd fastighetskoncern som utvecklar, förädlar och bygger kommersiella fastigheter och bostäder i Göteborgsregionen och Stockholm/Uppsala, dels för försäljning, dels för långsiktigt ägande med egen förvaltning.