GT Bil byter namn till Team Autocar

Juni 2019 blev GT Bilinvest i Uppland AB, en del av koncernen SNI Holding AB med försäljning av SEAT och begagnade fordon. En modern bilanläggning med fantastiskt skyltläge mitt i det expansiva Arlandastad. I koncernen finns sedan 2014 också bilbolaget Team Autocar i Österåker AB, en auktoriserad fullserviceanläggning för Nissan samt försäljning av begagnade fordon och service för övriga bilmärken via Autoexperten. År 2020 utökade Team Autocar sin verksamhet med ytterligare en serviceanläggning för Nissan och Autoexperten i Norrtälje, på Görla Industriområde, där koncernen kommer att fortsätta expandera inom fordonsbranchen.

”För att stärka upp varumärket Team Autocar och skapa tydlighet inom koncernen så byter vi nu namn från GT Bil till Team Autocar”, säger VD Nicklas Unnerstad.

Med namnbytet kommer nu varumärket Team Autocar att finnas på tre orter i norra Stockholm; Åkersberga, Norrtälje och nu också i Arlandastad. På anläggningen i Arlandastad har vi försäljning av det senaste nybilsmärket inom koncernen, de Geely-ägda LEVC (London Electric Vehicle Company), och även försäljning av begagnade fordon.

”För att öka takten och tillväxten söker vi nu också aktivt nya samarbetspartners och varumärken att representera inom hela koncernen”, avslutar Nicklas.