Konvent "Skola, hälsa & inlärning 2019"

Två hela dagar inom hälsa & inlärning i skolan

Stockholm 2-3 april

Mötesplats, "TeachMeet", aktiviteter, utställningar, pulsdag, se aktiva klassrum, gemensam middag, utmaningar...

För första gången i Sverige görs nu ett konvent med totalt fokus på mötet mellan pedagoger och med kopplingen hälsa, rörelse, inlärning. Nya möjligheter att se hur andra skolor integrerar rörelse, gör hälsosatsningar under skoldagen samt ta del av deras resultat. Dagen byggs upp som en mässa med utställningar och presentationer från skolor i hela Sverige. Här kan ni diskutera, träffa kollegor, byta erfarenheter, dela med er av fallgropar, få tips, knyta kontakter m.m. I år får ni även ta del av sk. "TeachMeet" med en rad kortare föreläsningar från skolor och pedagoger som ni sedan kan möta och diskutera vidare med. Få mer input, ställ frågor och mingla på den gemensamma middagen om du vill.

Välj precis det som passar dig, välj ditt upplägg och hur dina dagar ska se ut.

Efter förra årets succé med "pulsdagen" så är det dags igen, med nyheter såklart. Under den dagen kan du även få möjlighet att se hur ett uppbyggt aktivt klassrum kan se ut samt träffa pedagogerna.
Vi kommer också att ha företag på plats som visar deras produkter och tankar för skolans värld med koppling till rörelse.

Missa inte detta! Varmt välkomna önskar

Teamkoncept

Mer info, bokning

Se mer om pulsdagen

• Skola

• hälsa skola
  • aktiva klassrum
  • puls i skolan
  • puls
  • skola
  • lärare
  • konferens
  • idrott och hälsa
  • idrott
  • gymnasium
  • grundskola
  • fortbildning

Vårt koncept

Vi är ledande inom hålsa i skolan kopplat till inlärning. Vi införde begreppen aktiva klassrum, pulsträning och inlärning i skolan, brain breaks i svensk skola. Vi är ledande inom föreläsningar och utbildningar för skolor, kommuner. Vi skräddarsyr utbildningar efter era behov och den tid ni har.

Teamkoncept AB

www.teamkoncept.se