Susanna Humlesjö blir teaterchef på Teater Tre

Nu är det klart att Susanna Humlesjö blir teaterchef för Teater Tre på Rosenlundsgatan 12 i Stockholm. Susanna Humlesjö har de senaste åtta åren arbetat på Teater Tre både som producent, verksamhetsledare och tf. teaterchef. Dessförinnan arbetade hon bland annat femton år på Lava, Kulturhuset Stadsteatern, Stockholm, en verksamhet hon var med och byggde upp och utvecklade.

- Sanna har under åren som verksamhetsledare, därefter under det senaste året som tf teaterchef på Teater Tre, visat en alldeles särskilt utvecklad förmåga att se hela teaterns behov utan att missa detaljerna. Styrelsen är väldigt glada över att Sanna nu kommer att axla rollen som Teater Tres teaterchef, för att tillsammans med vår nya konstnärliga ledare Anne Jonsson leda denna fantastiska teater vidare i dess utveckling framåt, säger Ulrika Skoog Holmgaard, ordförande i Teater Tres styrelse.

Susanna Humlesjö ser också fram emot sin tjänst hos Teater Tre.

- Jag är stolt och glad över att få förtroende att som teaterchef leda Teater Tre in i ett nytt kapitel. I dag är vi närmast att betrakta som en mini-institution med en stor verksamhet. Jag hoppas att med mod, nyfikenhet och stort hjärta få jobba med teaterns fantastiska team och nya konstnärliga ledare Anne Jonsson och erbjuda en plats och en verksamhet som tar scenkonst för barn och unga på största allvar. Jag ser fram emot spännande föreställningar, samtal, möten och samarbeten som kommer utgå från vår teater.

Susanna började sin tjänst som teaterchef den 1 juni.

Fotograf: Johan Sellén

• teaterchef

• Stockholm

Teater Tre startades 1979 och är en mimbaserad visuell teater där rörelse, text och musik blandas.

Maria Yvell

Presskontakt Marknadsföring och kommunikation 08 - 669 00 60