Gabriel Jonsson, även känd som Ett Gott Land på Instagram, har nyligen avslutat en renovering av sitt badrum med bland annat den vägghängda toaletten TECEone och spolknappen TECEsquare.

Hallå där Gabriel Jonsson!

Gabriel Jonsson, även känd som Ett Gott Land på Instagram, har under sex månader renoverat sitt hus på Gotland. I det färdiga badrummet hittar vi wc-fixturen TECEprofil med Safetybag, den vägghängda toaletten TECEone och spolknappen TECEsquare i matt vitt. Nu är renoveringen klar – och vi passade på att ställa några frågor till Gabriel:

Vad var viktigt för er när ni planerade badrummet?

– Med tanke på att det är ett relativt litet badrum, var planeringen av ytorna viktig. Vi ville inte ha för stora saker, som inte skulle få plats inne i badrummet. Samtidigt ville vi såklart ha ett badrum med alla de bekvämligheter som ett badrum ska ha.

Varför föll valet på en vägghängd toalett?

– Det finns många fördelar med vägghängda toaletter enligt mig. Det är snyggt, lättare att hålla rent och så känns det lyxigare. Just TECE blev det av flera anledningar, men framförallt så var det den enkla installationen med saftybagen. Det var en lätt och snabb installation som jag gjorde själv och sen kom rörmokaren och installerade vatten och avlopp. TECE:s porslin och tillbehör upplevs och känns också väldigt kvalitativa.

Blev badrummet som ni hade tänkt er?

– Badrummet blev bättre än vi tänkt oss. Det känns väldigt lantligt, och ändå rymligt för att vara ett så litet badrum. Extra nöjda blev vi med duschväggen med mjukstängning, och spolknappen TECEsquare som ger en lyxig känsla till hela badrummet.