Nu kan TECE Safetybag installeras med våtrumsmatta

Nu kan TECE Safetybag installeras med våtrumsmatta

Glad nyhet för alla som vill installera vår wc-fixtur med Safetybag i badrum med våtrumsmatta! Som första leverantör i branschen har vi genomfört tester och fått godkännande från forskningsinstitutet Rise för denna lösning.

– Vi har sett ett ökat intresse över hela landet, både från de som vill ha våtrumsmatta i badrummet, men även från de som använder våtrumsmattan som tätskikt att kakla på. Inom cirka fyra veckor är godkännandet helt klart och vi är väldigt glada att då kunna erbjuda denna möjlighet till våra kunder, säger Jonas Elfborg, produktchef på TECE.

TECE wc-fixtur med Safetybag har en förmonterad påse som fungerar som ett tätskikt och kan enkelt monteras i väggkonstruktionen. Safetybagen limmas mot badrummets befintliga tätskikt och skapar därmed ett sömlöst och homoget tätskikt.

Nu kan TECEprofil Safetybag alltså inte bara monteras i kaklade badrum, utan även i badrum med våtrumsmatta. Typgodkännandet gäller specifikt för Tarkodry och Aquarelle från Tarkett.

En värld av lösningar

TECE tillverkar sanitets- och installationssystem, golvvärmesystem, avlopps- och tappvattensystem. Vi gör intryck med genomtänkta lösningar, pålitlig teknik, tidlös design och funktioner som håller länge.

TECE Sverige AB
    Firmavägen 5-7