Nya spolknappen TECEvelvet smälter lätt in i väggen*. Foto: TECE

Nu lanseras årets spolknapp TECEvelvet i prisbelönt material

Årets spolknapp från TECE – designad av Konstantin Grcic - är sammetslen, modern, stilren och lättskött. På TECEvelvet fastnar inga fingeravtryck och ytan gör att ljuset sprids och ger ett matt intryck. Hemligheten ligger i det prisbelönta materialet FENIX NTM®.

– Att formge saker som är viktiga och en del av våra dagliga liv, där de inte stör det undermedvetna, var det som gjorde det extra attraktivt att få formge TECEvelvet, säger den prisbelönte designern Konstantin Grcic.

TECEvelvet kan monteras helt infälld, vilket gör att den smälter in visuellt i väggen*. Särskilt effektivt blir det när den installeras i väggpanel i samma kulör och material som själva spolknappen.

TECEvelvet finns i sex moderna nyanser: Bianco Kos/Vit, Beige Arizona/Greige, Castoro Ottawa/Brunbeige, Grigio Londra/Antracit, Grigio Efeso/Stengrå och Nero Ingo/Svart. Ytan är sammetslen och matt.

Det prisbelönta materialet FENIX NTM® består av papper impregnerat med värmehärdande hartser och som behandlats med nästa generations akrylhartser. Materialet står emot repor och fingeravtryck och hindrar att damm och vatten tränger in. Under mikroskop ser ytan ut som ett kuperat landskap och strukturen gör att ljuset sprider sig snarare än reflekteras, vilket ger TECEvelvet dess matta utseende. Det tåliga materialet används ofta i kontors- och butiksinredning och i exklusiv köksdesign.

Spolknappen TECEfilo-Velvet finns för urinaler och är då sensorstyrd och med samma smarta ytmaterial som TECEvelvet.

Nya färger ger hundratals kombinationer av TECEloop

Parallellt med lanseringen av TECEvelvet, släpper TECE tre nya färger och tre nya material i den populära serien TECEloop.

– För 15 år sedan tog TECE fram den första varianten av spolknappen TECEloop. Den minimalistiska och tidlösa designen är fortfarande densamma med de två cirkulära spolknapparna. Nu kompletterar vi de tidigare materialen glas och skiffer med äkta marmor, betong och ekträ. Samtidigt gör vi spolknappen mer slimmad säger Jonas Elfborg, produktchef på TECE i Sverige.

De nya färgerna av TECEloop är kvällsblå, ljusbeige och titan. Spolknappen kan kombineras i hundratals kombinationer av färger och material, perfekt för att matcha inredningen i moderna badrum.

TECEloop kan installeras konventionellt eller infälld i väggen* och liksom alla spolknappar från TECE kan fronten enkelt bytas för att skapa en ny look i badrummet.

TECEvelvet och nya TECEloop lanseras i Sverige i april och finns att beställa via TECE återförsäljare eller direkt från VVS-installatören.

*Ram för infälld installation kan beställas som tillval (gäller ej med Safetybag).

Jonas Elfborg, Produktchef TECE Sverige
Mobil:+46 733 93 60 40
jonas.elfborg@tece.se

Linda Glambeck, Nordisk marknadskoordinator