Tech Troopers och Telia i samarbete

Tidigare i höstas lanserade Telia nya tjänsten Personlig Tekniker som hjälper Sveriges små- och medelstora företagare på sina digitaliseringsresor. Det gjordes i samarbete med Tech Troopers som varit med under pilotfasen som genomfördes tidigare i år och nu även är en del av den breda lanseringen av tjänsten.

Telias Personliga Tekniker ser till att tekniken fungerar och att företag kan fokusera sin tid och resurser på det dem är allra bäst på – sina verksamheter. Tech Troopers erbjuder crowdsourcad tekniksupport, ett nytt sätt att hjälpa såväl företag som privatpersoner med sina teknikproblem. Support ges via e-post, telefon, eller på plats hos kunden om så önskas. Tech Troopers finns för närvarande i Sverige och Norge.

Crowdsourcad tekniksupport är ett modernt sätt att leverera support på. Stora likheter finns med bolag som Uber och Airbnb. Modellen gör det möjligt för Tech Troopers att bistå Telias Personliga Tekniker som finns runt om i landet. Därför har bolagen inlett ett samarbete där Tech Troopers kompletterar Telias egna resurspool av tekniker i storstäderna Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Lund.

Jerker Vannerus, VD och grundare av Tech Troopers, berättar om samarbetet:

- Jag är väldigt glad över att vi har fått Telias förtroende att vara med i utvecklingen av tjänsten Personlig Tekniker. Det visar på att vi har en bra idé och gör saker rätt samt att leverera support genom crowdsourcing ligger rätt i tiden, fortsätter Jerker.

Nu när samarbetet har lämnat utvecklings- och pilotfasen ser Jerker fram emot ett långsiktigt samarbete med Telia.

- Jag är imponerad över innovationen i ett så stort företag som Telia, och hur de jobbar med nya idéer. Vi ser fram emot att utbyta erfarenheter under samarbetets gång, avslutar Jerker.

Patrik Granström, chef för små- och medelstora företag på Telia, berättar mer om hur de tänkt kring samarbetet:

- Tack vare samarbetet med Tech Troopers kan vi erbjuda tekniker på plats, även när efterfrågan är hög. Det här är också ett fint exempel på hur vi kan arbeta med startups för att erbjuda nya tjänster. Vi har lagt ner mycket tid och energi på att harmonisera våra arbetssätt för att säkerställa en god kundupplevelse. Vår nöjd kund-garanti gäller även de kunder som får hjälpt av en tekniker från Tech Troopers.

Om Tech Troopers

Tech Troopers hjälper såväl företag som privatpersoner med att se till att den digitala tekniken fungerar. I korthet betyder det att vi så ser till att våra kunder kan fokusera på det som är viktigt för dem, istället för att de brottas med teknikproblem. Vi jobbar med en crowdsourcad modell där vi levererar högkvalitativ support genom våra utbildade och kompetenstestade konsulter (våra Tech Troopers). Vi kan oftast tillhandhålla support på plats hos våra kunder, men vi erbjuder även support via e-post eller telefon, valet är kundens. Vårt mål är att alltid vara det självklara valet när det gäller tekniksupport.

Tech Troopers finns etablerade i Sverige och Norge. Tech Troopers kommer inom kort lanseras i fler länder. Läs gärna mer på www.techtroopers.com

Om Telia

Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag.

Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

• Datorer, datateknik, programvaror

• support
  • hemelektronik
  • hemelektroniksupport
  • tekniksupport
  • it-support
  • teknik
  • it support
  • nya tjänster
  • tech troopers
  • teknikhjälp

Tech Troopers hjälper dig med att tekniken att fungera. Vare sig det är bild, ljud, IT, telefoner/plattor eller nätverk du har problem med kan vi hjälpa dig. Vårt mål är att alltid vara det självklara valet då du behöver hjälp.

Vi jobbar med högkvalitativ support genom våra kompetenstestade konsulter (Tech Troopers). Vi kan ge dig support genom email eller telefon, det som passar dig bäst. Behövs hjälp på plats så ordnar vi det genom ett hembesök. Idag kan vi erbjuda hembesök i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Lund, Malmö, Varberg och Oslo. Flera städer kommer att läggas till inom kort.

Jerker Vannerus

Presskontakt VD 070 431 01 02