Emma Wistrand ny Brand Director på Tegel & Hatt

Designbyrån Tegel & Hatt rekryterar varumärkesstrateg

Tegel & Hatt Design Agency rekryterar Emma Wistrand och förstärker därmed byrån med ytterligare kompetens inom strategi. Emma kommer närmast från Systembolaget där hon var kommunikationsansvarig för hållbarhet och för Systembolagets arbetsgivarvarumärke.

- Vi vill vidga vårt erbjudande och bättre möta våra kunders behov och är därför väldigt glada över att lyckats locka Emma till oss. Med henne får vi en riktigt skarp varumärkesstrateg som dessutom har en utmärkt blick för det visuella. Hennes bakgrund och värderingar ligger också i samklang med Tegel & Hatts, som person tillför hon fantastiskt mycket, berättar byråns vd Mats Hedman.

- Mitt uppdrag blir att bredda och fördjupa byråns erbjudande. Den som vänder sig till oss ska känna sig trygg med att vi erbjuder bästa tänkbara kompetens oavsett det gäller strategisk rådgivning, kreativa koncept, funktionell och snygg design eller genomförande. Att bli en del av Tegel & Hatt, en byrå som ser designen som en tydlig del i det strategiska varumärkesarbetet, känns helt rätt. Att de dessutom är passionerade när det gäller färg och form, hantverk och detaljer är kul och väldigt spännande, säger Emma Wistrand.

Kategorier

Tegel & Hatt Design Agency grundades 2015 och har fokus på visuell kommunikation och varumärkesvård. Bland kunderna återfinns bland andra Kulturrådet, Natur & Kultur, Svensk Handel, Stiftelsen Expo, Novellix, Föreningen Svenska Tonsättare och Sveriges Tandläkarförbund.
Tegel & Hatt praktiserar sex timmars arbetsdag och har kollektivavtal.

Johanna Karlsson Engholm

Presskontakt 070 231 25 15 Tegel & Hatts webbplats
Mats Hedman

Välkommen till Tegel & Hatt Design Agency!

Tegel & Hatt Design Agency grundades 2015 och har fokus på visuell kommunikation och varumärkesvård. Bland kunderna återfinns bland andra Kulturrådet, Natur & Kultur, Svensk Handel, Stiftelsen Expo, Novellix, föreningen Svenska Tonsättare och Sveriges Tandläkarförbund.
Tegel & Hatt praktiserar sex timmars arbetsdag och är anslutna till kollektivavtal.

Tegel & Hatt Design Agency
Skräddargränd 2A