Gå direkt till innehåll
​​Teknikdelar förutspår smarta hemmet-produkter och trådlösa hörlurar som årets storsäljare under Black Friday 2020

Pressmeddelande -

På Teknikdelar har förberedelserna inför Black Friday pågått i månader. Redan i somras påbörjades planering av inköp och logistik inför en av årets största handelsdagar. En viktig del av arbetet är att fånga upp svenskarnas söktrender för att kunna leverera konkurrenskraftiga erbjudanden – något som visar att smarta hemmet-produkter och trådlösa hörlurar ökar i popularitet.

– Utmärkande för köpintresset under 2020 är det stora intresset för smarta hemmet. När produkterna först introducerades på den svenska marknaden var de dyra och svåra att hantera för många som saknade tekniskt intresse eller förkunskaper. Utvecklingen har gått framåt i rasande takt och i dag finns det mängder med prisvärda smarta hemmet-produkter som dessutom är otroligt enkla att hantera. Numera säljer vi allt ifrån smarta brandvarnare, LED-lampor, högtalare, grenuttag och foderautomater, vilka alla styrs via mobilen, säger Tove Lundgren, Content & SEO Manager på Teknikdelar.

Det är inte bara produkter för hemmet som svenskarna kan tänkas vilja fynda under Black Friday-rean. Intresset för trådlösa hörlurar är fortsatt starkt och antalet aktörer på marknaden har ökat explosionsartat. Sedan Apple lanserade AirPods i december 2016 har de länge varit förstahandsvalet för alla iOS-användare, men det höga priset och begränsningen i kompatibla operativsystem gör att många kunder väljer andra hörlurar. I dag finns det flera konkurrensstarka alternativ med liknande funktioner till betydligt lägre pris, som dessutom är kompatibla med både Android och iOS.

– Att priset sjunkit är en viktig orsak till varför smarta hemmet-produkter och trådlösa hörlurar ökar i popularitet. Numera får man till exempel ett par bra trådlösa hörlurar för bara några hundralappar, något som nästan var en omöjlighet för 3-4 år sen. Vi spenderar även mer tid i hemmet med anledning av det rådande coronaviruset, och det gör att köpintresset för smarta hemmet ökar, säger Tove Lundgren på Teknikdelar.

Det ökade köpintresset för smarta hemmet och trådlösa hörlurar ger en liten fingervisning om vad svenskarna vill fynda under Black Friday, men även tillbehör till nya iPhone 12-modellerna tros bli populärt. För att möta efterfrågan är det dessa produkter som Teknikdelar har fokuserat särskilt mycket på vid inköp de senaste månaderna, bland annat genom större inköpskvantiteter. På så vis hoppas man kunna erbjuda sina kunder prisvärda, och relevanta, Black Friday-erbjudanden som kunder faktiskt vill ha.

Fredagen den 27 november 2020 slår Teknikdelar upp portarna till den officiella Black Friday-rean med tusentals prissänkta produkter, däribland smarta hemmet-produkter, trådlösa hörlurar, iPhone 12-tillbehör och mycket mer. Redan nu kan kunderna skriva upp sig på en VIP-lista för att få förtur till de bästa erbjudandena innan alla andra.

Kategorier

Teknikdelar grundades 2012 och är i dag registrerat under Spares Nordic AB. Verksamheten bedriver e-handel inom försäljning av mobilreservdelar och mobiltillbehör. Hos Teknikdelar handlar den som vill hitta de senaste mobiltillbehören och på ett miljövänligt och billigt sätt reparera sin trasiga mobiltelefon på egen hand. Spares Nordic AB omsätter cirka 592 miljoner kr (2019). Besök Teknikdelar på www.teknikdelar.se.

Tove Lundgren

Presskontakt Content & SEO Manager 0793-326755

Vi tror att med rätt förberedelse och underhåll kan varje mobil få längre livstid, därmed minska den negativa påverkan på miljön. Följ med på vår resa för en grönare värld!

Teknikdelar
Lärkträdsgatan 2