Välkomna till Teknikföretagens stämma 2006

• Tillväxtseminarium med företrädare från företag och FoU-myndigheter. • Miljonbelöningar till teknisk utbildning • Stora Designpriset • Fredrik Reinfeldt som årets gästtalare Datum och tid: Tisdagen den 9 maj 2006, kl. 10.00 - 16.30 Plats: Moderna Museet, Skeppsholmen, Stockholm Teknikföretagens stämma har fokus på Sveriges viktigaste företag. Tillväxtmotor ´06 belyser forskningens betydelse för mindre företag. Stora Designpriset delas ut för fjärde gången och 1,5 miljoner kronor ges till Årets Teknikutbildning högskola. Avslutningsvis presenterar Dan Wolgers sitt förslag till en modernare vägskylt för de viktigaste företagen för Sverige. Hålltider 10.00 Seminarium Tillväxtmotor ´06 13.45 Stämman öppnar 14.15 Årets Teknikutbildning 14.30 Anförande av Fredrik Reinfeldt 15.00 Stora Designpriset 15.45 ca Dan Wolgers Se detaljprogram på: http://www.teknikforetagen.se/templates/event____1562.aspx Representanter för media hälsas välkomna Jonas Cohen Informationsdirektör Teknikföretagen är bransch- och arbetsgivarorganisationen för Sveriges viktigaste företag. Våra 3200 medlemsföretag med 300 000 medarbetare står för hälften av Sveriges export. * Vi måste vinna kampen om investeringarna * Sverige måste satsa mer på industrirelevant forskning och utveckling * Vi måste vinna de unga * Det måste löna sig att arbeta