Mäter sig med allt och alla

Mäter sig med allt och alla

Flexoring erbjuder enkelhet och precision. Du bestämmer mått och dimensioner och vi levererar exakta O-ringar av högsta kvalitet, helt utan skarvar. Priset är konkurrenskraftigt och med Flexoring får du inte bara en O-ring - du får också total frihet i ditt projekt eftersom vi formar oss efter din utmaning.

Flexoring är ett banbrytande alternativ som inte bara eliminerar kostsamma verktyg och ställkostnader, utan även skär ner på ledtider och osäkra lösningar. Med Flexoring har du friheten att välja innerdiameter utan begränsningar - perfekt för stora O-ringar, med minsta mått på 200 mm.

Det som verkligen sätter Flexoring i en klass för sig är den unika formpressningsmetoden. Varje O-ring får egenskaper och toleranser som överträffar traditionellt formpressade O-ringar. Kvaliteten håller för både dynamiska och statiska installationer, samt överträffar långt de lim- eller vulkskarvade alternativen på marknaden.

Flexoring erbjuder mångsidighet med flera typer av material:

• EPDM
  • NBR
  • HNBR
  • MVQ
  • FMVQ
  • FPM/FKM
  • FFKM
  • AFLAS
  • Ångtåligt FKM/FPM

Materialen finns i olika hårdheter och med godkännanden som FDA, 3-A, USP VI. Flexoring är inte bara en produkt; det är en innovation som öppnar dörrar till oändliga möjligheter inom tätningslösningar.

Läs mer om Flexoring här!