Teknisk utesäljare B2B till Teknikprodukter i Sundsvall

Teknisk utesäljare B2B till Teknikprodukter i Sundsvall

Söker du en utvecklande roll till en etablerad och välrenommerad organisation med stark företagskultur? Som teknisk utesäljare på Teknikprodukter erbjuds du ett omväxlande arbete med stor möjlighet att påverka och utveckla våra affärer. Låter det intressant? Då kan det här vara något för dig!

Teknikprodukter Nordic AB är en av Sveriges ledande leverantörer av Tätningar, Friktionsmaterial och Transmissionsprodukter. Sedan 1984 har vi levererat lösningar till svensk tillverkningsindustri. Förutom att vi är duktiga på att ta hand om våra kunder är vi även väldigt måna om vår personal. Vi arbetar aktivt med hållbarhet, arbetsmiljö, friskvård och för att alla ska trivas på jobbet. Teknikprodukter är ett ekonomiskt stabilt bolag med trygga och långsiktiga ägare. Vi finns i Sundsvall, Jönköping, Huskvarna, Göteborg, och Helsingborg.

I Teknikprodukter ingår sedan 2019 Rönnes som är ett av Sundsvalls äldsta och mest anrika företag. Rönnes grundades redan 1916 och blev ett Aktiebolag 1930. Numera är Rönnes en del av Teknikprodukter.

Arbetsbeskrivning
Hos oss på Teknikprodukter värdesätter vi ledord som gemenskap, prestigelöshet och pålitlighet. Organisationen har en stabil grund som du uppmuntras att bygga vidare på genom att sälja ett synnerligen framgångsrikt koncept. Vår försäljning har alltid varit baserad på det förtroende våra kunder har för oss. I rollen som teknisk utesäljare hos Teknikprodukter arbetar du med hela vårt sortiment inom Tätning, Friktion och Kraftöverföring och bearbetar såväl befintliga som potentiella företagskunder inom ditt distrikt. Det innebär att bygga upp och utveckla kundrelationer inom; Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna, Gästrikland och Västmanland.

Du utgår från kontoret i Sundsvall där både sälj- och produktionsenhet finns och du rapporterar direkt till försäljningschefen. På kontoret råder en familjär stämning där vi har ett stort engagemang. Med tillitsbaserad styrning och ledning ser vi värdet av att alla medarbetare får möjlighet att utvecklas och ta ett stort eget ansvar.

Tjänsten innebär en hel del resor med övernattningar, varvid B-körkort är ett krav.

Vem är du
För att lyckas i denna roll ser vi att du har ett stort tekniskt intresse och gärna erfarenhet av svensk industri. Teknisk utbildning och erfarenhet av att arbeta med försäljning är meriterande. Du har god fallenhet att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer och du drivs av att utveckla affärer samt på olika sätt hjälpa kunderna till effektiva och prisvärda lösningar. Vidare ser vi att du är en prestigelös ödmjuk person som bidrar till teamets framgång. Du har stor frihet att planera ditt arbete vilket innebär att du är strukturerad och självständig.

Utifrån att vi strävar efter en jämn könsfördelning uppmanar vi gärna kvinnliga sökanden.

Kontakt
Vi samarbetar med Jefferson Wells och vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss. Karin Frisendahl, 070-3774546, karin.frisendahl@jeffersonwells.se eller Sandra Granström, 072-2073274, sandra.granstrom@jeffersonwells.se. Det går även bra att kontakta försäljningschef Fredric Trygg, 076-1194200, ftr@teknikprodukter.se. Din ansökan vill vi ha senast den 10 september.

Skicka in din ansökan här!