Uppdaterad information angående COVID-19

Uppdaterad information angående COVID-19

Tyvärr kan vi konstatera att COVID-19 kommer att påverka samhället i stor utsträckning även under hösten. Därför kommer här en uppdatering om hur vi på Teknikprodukter arbetar för att säkerställa service och leveranser till våra kunder samtidigt som vi gör allt vi kan för att skydda vår personal och andra från smitta.

För att kunna erbjuda bästa möjliga service till våra kunder har vi valt att arbeta med full personalstyrka utan några som helst permitteringar. Detta har än så länge varit en framgångsrik strategi och för stunden gör vi bedömningen att vi kommer fortsätta på samma sätt under hösten.

Samtliga av våra huvudleverantörer arbetar med full kapacitet och vi ser inte några störningar när det gäller tillverkning, materialförsörjning eller transporter. Därför gör vi bedömningen att vi kan leverera gods med normal kapacitet under hösten.

Vi ser kontinuerligt över våra säkerhetslager och arbetar proaktivt med alla artiklar vi anser vara i riskzonen för eventuella följdverkningar.

Våra butiker i Göteborg och Sundsvall är öppna som vanligt. Däremot är vi väldigt restriktiva med andra externa besökare.

Våra säljare kommer under hösten att göra besök ute på plats hos de kunder som önskar. Under de besöken kommer vi naturligtvis att vara mycket noga med att vidta alla nödvändiga försiktighetsåtgärder.

Om ni istället föredrar ett videomöte går det givetvis alldeles utmärkt det också. Hör gärna av er i så fall.

Ovanstående information är baserad på den kunskap vi har i dagsläget. Vi följer utvecklingen mycket noga och om situationen på något vis skulle förändras kommer vi att gå ut med uppdaterad information.

Kontakta oss gärna på 036-37 62 00 eller order@teknikprodukter.se om du har några fler frågor!

Unfortunately, we can now see that COVID-19 will affect us all also during the autumn. Please see the below information regarding how we work to ensure service and deliveries to our customers and at the same time protect our employees and others against the virus.

To be able to service our customers in a good way we all work 100 % at full capacity.

All of our key suppliers are operational and work with full capacity. We do not see any problems with supply chains, manufacturing or transportation. At this moment we do not foresee any delivery problems during 2020.

We constantly evaluate our stock levels and work proactively with all items where we see a risk of potential problems in the supply chain.

At the moment we do not allow external visitors at our facilities. However our shops in Göteborg and Sundsvall are open as usual.

Our sales team will start to visit customers on site when this is possible. We will of course take all necessary precautions before we visit any customers.

If you prefer a digital meeting we will be happy to meet you at the screen instead. Just let us know.

The above information is based on the knowledge we have available today. We continue to follow the development very closely and if the situation changes in any way we will send out new updated information.

Please contact us on order@teknikprodukter.se or +46 36 37 62 00 if you have any further questions.