Utforska vägen till en underhållsfri drift!

Utforska vägen till en underhållsfri drift!

Med mer än 40 års samlad erfarenhet inom design av remdrifter strävar vi på Teknikprodukter efter att tillgodose dina specifika behov genom kundanpassade lösningar. Vi finns här för att hjälpa till med beräkningar och ge rekommendationer för remmar och remskivor, alltid med kundens bästa i fokus. Vår snabba service innefattar även skärning av kuggremmar i önskad bredd med kort leveranstid. Med ett omfattande sortiment av standardremmar och remskivor på lager, garanterar vi snabba och effektiva lösningar.

Teknikprodukter är stolt samarbetspartner med världsledande tillverkare som Gates vilket möjliggör att vi kan erbjuda produkter av högsta kvalitet. Vi är tacksamma för förtroendet att få arbeta tillsammans med våra kunder och partners och ser fram emot att fortsätta leverera service i världsklass!

En effektivare och starkare kuggrem

Utforska den fascinerande världen av kuggremmar hos Teknikprodukter där vi strävar efter att erbjuda ett brett utbud av pålitliga lösningar för din remdrift. Vårt engagemang för att främja innovativ teknik och hållbara alternativ motiverar oss ständigt att erbjuda produkter som inte bara uppfyller förväntningarna utan även skapar nya möjligheter.

Bland våra produkter utmärker sig en särskild stjärna - Gates Poly Chain®. Det är en av de mest kraftfulla och antistatiska kuggremmarna tillgängliga på marknaden. Vad som gör den så unik? Låt oss utforska detta tillsammans.

Fördelar med Gates Poly Chain®:

• Exceptionell effektöverföring: Ger kompakta drivsystem och minskad vikt.
  • Antistatisk (ISO9563) och Atex-godkänd: lämplig för användning i explosiva miljöer.
  • Konstant remspänning: bibehålls i stort sett under hela remmens livslängd.
  • Designad för Poly Chain GT kuggremskivor: Passar perfekt för dina applikationer.
  • Underhållsfri: Kräver ingen efterspänning eller smörjning.
  • Motståndskraftig mot kemikalier och oljor: ger lång livslängd och pålitlig prestanda.

Poly Chain® är utformad för att möta även de mest krävande utmaningarna. Dess antistatiska egenskaper gör den lämplig för användning i miljöer där säkerhet är av högsta prioritet. Med förmåga att hantera högt vridmoment och låga hastigheter erbjuder den pålitlig prestanda även i de mest utmanande situationerna.

Men det stannar inte där. Poly Chain® är inte bara ett alternativ till traditionella kedjedrifter - det representerar en förbättring. Med dess underhållsfria design som eliminerar behovet av efterspänning och smörjning bidrar den till att minska ljudnivån och spara utrymme, vikt och kostnader. Med en imponerande livslängd och konstant remspänning kan du lita på dess prestanda under varje driftsförhållande.

Gates Poly Chain® är ett tydligt bevis på vad som är möjligt när innovation kombineras med tillförlitlighet. Utforska dess fördelar och låt dig inspireras av dess potential!