Världens första underhållsfria tandade kilrem!

Världens första underhållsfria tandade kilrem!

Nu lanserar vi Quad-Power 4, världens första underhållsfria tandade kilrem. Den nya generationen kilremmar från Gates är ett stort steg framåt i utvecklingen. Med marknadens bredaste temperaturområde, -50° C till +130° C, är Quad-Power 4 ett givet val för alla miljöer med extrema förhållanden. En annan fördel är den mycket höga verkningsgraden som gör Quad-Power 4 till ett energieffektivt och därmed miljövänligt alternativ.

Teknikprodukter har en väldigt lång erfarenhet av att hjälpa våra kunder med att optimera sina transmissionsdrifter för att göra dem mer effektiva. Därmed sparar man energi och pengar och i slutändan gör man en god insats för vår miljö. Med Quad-Power 4 går utvecklingen ytterligare några steg framåt. Med 98 % verkningsgrad är Quad Power 4 marknadsledande när det gäller att konstruera energisnåla remdrifter.

Olikt traditionella kilremmar behöver Quad-Power 4 inte efterspännas. Detta har Gates uppnått genom att använda minimalt töjbar kordteknologi. Ingen efterspänning innebär att varken maskiner eller produktion behöver stoppas.

Läs mer om Quad-Power 4 här!

Fördelar:

• Underhållsfri = ingen efterspänning.
  • Marknadens bredaste temperaturområde: -50° C till +130° C.
  • Högre verkningsgrad, upp till 98%.
  • Väsentligt reducerad ljudnivå.
  • REACH och RoHS godkända.
  • Utmärkt prestanda / kostnad förhållande.
  • Längre livslängd vid extrema temperaturer.
  • Sparar kostnader och utrymme.
  • Maximal livslängd minskar underhållskostnader.
  • Miljövänlig: klorfri.
  • Satsade remmar: alla längder är inom Gates UNISET toleranser.
  • Finns även som kraftband i profilerna XPZ, XPA och XPB.