En tid för att ge tillbaka

En tid för att ge tillbaka

Under årets Black Friday valde vi att lyfta fram hållbarhetsfrågan i stället för att locka med erbjudanden eller rabatter. Vi lovade då att vi skulle donera 5% av omsättningen på Black Friday till Världsnaturfondens arbete med att bevara biologisk mångfald, minska föroreningar och ohållbar konsumtion samt verka för ett hållbart utnyttjande av förnybara naturresurser. Glädjande nog skänker vi därför 27 500 kr till Världsnaturfondens arbete.

Vi är mycket stolta över att kunna bidra i arbetet mot en mer hållbar framtid. Utöver det är det med stor glädje vi mottagit så många positiva reaktioner från kunder, leverantörer och kollegor i branschen. Det visar att vi är många som vill arbeta mer konstruktivt och långsiktigt och inte bara hetsa fram köphysteri.

Ett stort tack till våra kunder som handlade av oss på Black Friday samt alla andra dagar på året.